X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 13 شهریور 1397
تعداد بازدید خبر : 92
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 13 شهریور,1397 | 02:47 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 13 شهریور,1397 | 02:47 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 13 شهریور,1397 | 02:47 ب.ظ

توقف کمک مالی آمریکا به آنروا تجاوز به حقوق بشر است

  • توقف کمک مالی آمریکا به آنروا تجاوز به حقوق بشر است
علمای لبنان

تجمع علمای مسلمان لبنان توقف کمک های مالی آمریکا به آژانس آنروا را در راستای لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینی توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، تجمع علمای مسلمان لبنان در پیامی نسبت به توقف کمک های مالی آمریکا به آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) به شدت انتقاد کرد.

در این پیام آمده است: اتخاذ چنین تصمیمی توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره آنروا به هیچ وجه عجیب نبود و ما انتظار چنین مساله ای را در چارچوب پایان مساله فلسطین و نابودی هر طرحی که به برپایی دولت فلسطین بینجامد، داشتیم.

تجمع علمای مسلمان افزود: آنها به تشکیلات خودگردان فلسطین نیز وعده داده بودند در قبال پایان مبارزه مسلحانه و پذیرش رسمی رژیم صهیونیستی، اجازه تشکیل دولت را در ضفه و غزه بدهند.

این تجمع تصریح کرد: تشکیلات خودگردان نیز از همه چیز عقب نشینی کردند اما به هیچ دست یافتند. هم اکنون نیز ثابت شد که نه دولتی وجود خواهد داشت و نه قدس شرقی پایتخت فلسطین خواهد بود بلکه سراسر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تلقی می شود.

این پیام می افزاید: توقف حمایت آمریکا از آنروا نه تنها بر مساله فلسطین تاثیر می گذارد بلکه تاثیر خود را بر کشورهای عربی به ویژه لبنان و اردن و سوریه نیز خواهد گذاشت. این مساله مطمئنا بر برخی کشورهای دیگر نیز تاثیر گذاشته و همزیستی مسالمت آمیز را در آنها خدشه دار می سازد.

تجمع علمای مسلمان اظهار داشت: لغو آژانس آنروا سبب بروز فاجعه اجتماعی بزرگی در منطقه خصوصا لبنان خواهد شد و بر این اساس باید در برابر این تصمیم ایستاد و به فکر تامین حمایت های مالی جایگزین بود تا خدمت رسانی این موسسه به آوارگان فلسطینی ادامه یابد.

علمای شیعه و سنی لبنان از تعطیلی آنروا به عنوان لغو مستقیم حق بازگشت یاد کرده و ادامه دادند: تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان های انسان دوستانه باید صدای خود را در راستای تحکیم حق انسانی بازگشت آوارگان به وطن اصلی خود بلند کنند چرا که جلوگیری از این حق به معنای تجاوز آشکار با حقوق بشر است.

آنان از مواضع وزارت خارجه لبنان تقدیر کرده و خاطرنشان ساختند: دولت لبنان باید به همراه سازمان های ذیربط بین المللی تحرک داشته باشند تا به همراه کشورهای اروپایی و عربی به تامین این کمک ها بپردازند.

علمای مسلمان لبنان تأکید کردند که لغو حق بازگشت فلسطینیان به معنای اسکان دائمی آنان در لبنان است و این مساله با قانون اساسی لبنان کاملا مغایرت دارد.

منبع: ابنا

برچسب ها:
ارسال نظر: