X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 27 آبان 1399
تعداد بازدید خبر : 53
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 27 آبان,1399 | 11:09 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 27 آبان,1399 | 10:59 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 27 آبان,1399 | 11:09 ق.ظ

انتقاد یک نهاد حقوق بشری از رهاسازی سالمندان بلژیک در بحران پاندمی کرونا

  • انتقاد یک نهاد حقوق بشری از رهاسازی سالمندان بلژیک در بحران پاندمی کرونا

عفو بین الملل اعلام کرد مسئولان در بلژیک هزاران نفر از سالمندان در خانه‌های سالمندان را که در زمان همه گیری ویروس کرونا جان خود را از دست دادند، به حال خود رها کرده بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از آسوشیتدپرس، عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرد بلژیک یکی از کشور‌هایی است که بیشترین آسیب را در اروپا از شیوع ویروس کرونا متحمل شده و در این زمینه سالمندان را به حال خود رها کرده اند که این وضع نقض آشکار حقوق بشر است.

بلژیک اعلام کرد ابتلای بیش از ۵۳۱ هزار نفر به ویروس کرونا تایید شده است و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر نیز به سبب ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادهاند. این کشور ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری اروپایی در زمان موج نخست همه گیری ویروس کرونا در بهار سال گذشته اعلام کرد بیشتر مرگ‌های مربوط به ویروس کرونا در خانه‌های سالمندان این کشور اتفاق افتاده اند.

عفو بین الملل در فاصله ماه‌های مارس تا اکتبر اعلام کرد ۶۱ و سه دهم درصد از مجموع فوت شدگان کرونا در خانه‌های سالمندان بوده اند. عفو بین الملل اعلام کرد مسئولان در خصوص اجرای اقدامات برای محافظت از ساکنان خانه‌های سالمندان و کارکنان آن‌ها در طول این دوره به اندازه کافی سرعت عمل نشان نداده اند. یکی از دلایل اینکه تعداد افراد زیادی در خانه‌ها جان خود را از دست دادند این است که ساکنان بیمار برای درمان به بیمارستان‌ها منتقل نشدند.

فیلیپ هنسمنز مدیر عفو بین الملل در بلژیک گفت: نتایج بررسی ما این امکان را به ما می دهد که تایید کنیم مکان‌های مراقبت از افراد و ساکنان آن‌ها به حال خود رها شدند تا این حادثه غم بار به صورت علنی محکوم شد و بدترین مورد از مرحله نخست همه گیری کرونا پایان یافت.

زمانی که ویروس کرونا اروپا را فراگرفت، بلژیک غافلگیر شد و آماده نبود. این کشور با کمبود جدی تجهیزات محافظتی شخصی روبرو شد. زمانی که موارد گسترش شیوع کرونا افزایش یافت خانه‌های سالمندان به سبب سرعت گسترش این بیماری تحت تاثیر قرار گرفتند و مقامات محلی حتی خواستار کمک نیرو‌های مسلح بلژیک شدند.

عفو بین الملل با استناد به ارقامی که سازمان پزشکان بدون مرز منتشر کرده است اعلام کرد فقط ۵۷ درصد از موارد جدی در خانه‌های سالمندان به بیمارستان‌ها منتقل شدند و این به سبب تفسیر زیانبار درباره دستورالعمل‌های دسته بندی بوده است. برخی سالمندان احتمالاً در نتیجه این موضوع به صورت زودهنگام جان خود را از دست دادند. چند ماه طول کشید تا به صورت علنی اعلام شود انتقال به بیمارستان هنوز امکان پذیر است یا صرف نظر از سن افراد، بر اساس منافع و خواسته‌های بیماران قرار دارد.
مگی دو بلاک وزیر بهداشت پیشین بلژیک که در ماه‌های نخست همه گیری کرونا مسئولیت داشت ماه گذشته این اتهامات را رد کرد که جلوی دسترسی ساکنان خانه‌های سالمندان به بیمارستان‌ها گرفته شده بود.

وی گفت هرگز پیامی از طرف دولت فدرال یا همکاران محلی من وجود نداشته است که اعلام کند ما نباید افرادی را که نیاز دارند بستری شوند یا اینکه ما می‌توانیم سالمندان یا معلولان را نپذیریم.
مقامات دفتر نخست وزیری بلژیک برای پاسخگویی به پرسش‌های اسوشیتدپرس در دسترس نبودند.

برچسب ها:
ارسال نظر: