X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 13 آذر 1399
رئیس بنیاد پژوهشی و حقوق بشر مالزی:
تعداد بازدید خبر : 63
تاریخ ثبت : پنجشنبه, 13 آذر,1399 | 07:22 ب.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 13 آذر,1399 | 07:17 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : پنجشنبه, 13 آذر,1399 | 07:22 ب.ظ

ترور فخری زاده، نقض آشکار قوانین بین المللی است

  • ترور فخری زاده، نقض آشکار قوانین بین المللی است

"جیسون لو سئونگ وی" ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان را یک قتل فراقانونی در موقعیتی فرامرزی و ناقض قوانین بین المللی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از صدا و سیما، رئیس بنیاد پژوهشی و حقوق بشر "ایمیر" مالزی ترورمحسن فخری زاده، دانشمند کشورمان را فراقانونی و نقض آشکار قوانین بین المللی اعلام کرد.
"جیسون لو سئونگ وی" ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان را در قالب مقاله‌ای مفصل، یک قتل فراقانونی در موقعیتی فرامرزی و ناقض قوانین بین المللی دانست که تبعات زیادی را در برخواهد داشت. همه نگاه‌ها متوجه اسراییل و موساد به عنوان مغز متفکر پشت این حرکت احمقانه است که نه فقط نقض حق حاکمیت ملی بلکه خلاف قوانین بین المللی است.
لو سئونگ وی افزود: این حرکت پلید را چه اسراییل با کمک گروه‌هایی مثل مجاهدین خلق و نیرو‌های آن‌ها در داخل ایران و چه مستقیم انجام داده باشد؛ نمی‌تواند و نمی‌بایست که از مسئولیت این اقدام پلید بگریزد.
وی تصریح کرده است: اسراییل سوابقی از انجام چنین اعمالی را به صورت یک جانبه داشته است که نقض آشکار قوانین بین المللی و عرف اخلاقی است، اما هیچ تحریمی از سوی جامعه جهانی بر ضد این رژیم انجام نشده است و در فهرست آمریکا به عنوان حامی اصلی این ترور‌ها قرار نگرفته است.
رئیس بنیاد پژوهشی و حقوق بشر ایمیر مالزی با اشاره به تاریخچه جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی بویژه محکومیت ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان تصریح کرده است: جامعه جهانی می‌بایست بر اساس اصول قضایی و قوانین جزایی با طرح رفتار‌های فراقانونی و فرا ملیتی اسراییل در صحن دادگاه‌های بین المللی خواستار محاکمه این رژیم شوند تا سازوکاری قانونی ضد دولت اسراییل بویژه نخست وزیر، وزرای دفاع و خارجه و موساد به کار گرفته شود.
برچسب ها:
ارسال نظر: