X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 17 آذر 1399
تعداد بازدید خبر : 186
تاریخ ثبت : دوشنبه, 17 آذر,1399 | 11:40 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 17 آذر,1399 | 11:33 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 17 آذر,1399 | 11:40 ق.ظ

۵ اعدام فدرال تا روز پایان ریاست ترامپ اجرا می‌شود

  •  ۵ اعدام فدرال تا روز پایان ریاست ترامپ اجرا می‌شود


مخالفت ها با اجرای مجازات اعدام فدرال در آمریکا در حالی ادامه دارد که دونالد ترامپ قصد دارد برنامه های اعدام را تا زمان حضور در کاخ سفید اجرا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشربه نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، در حالی که «دونالد ترامپ»، رییس جمهور و «ویلیام بار»، وزیر دادگستری آمریکا برای اجرای اعدام‌های فدرال بیشتر عجله دارند، بیش از ۹۰ مقام قضایی و اجرایی این کشور با ارسال نامه‌ای به وزارت دادگستری این کشور خواهان توقف روند اجرای اعدام‌های فدرال شدند.

طبق گزارش پایگاه «ویتنس لس آنجلس»، برنامه ریزی ۵ اعدام فدرال تا روز پایانی حضور ترامپ در کاخ سفید، نشان دهنده عجله او و دادستان کل آمریکا برای اجرای این مجازات است؛ اعدام بعدی روز ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر) اجرا می‌شود.
اخیرا نزدیک به ۱۰۰ نفر از دادستان‌های فعلی و پیشین، دادستان‌های کل، روسای پلیس سابق و فعلی، مقام‌های وزارت دفاع و ... با ارسال نامه‌ای به وزارت دادگستری خواهان توقف روند اجرای اعدام فدرال شدند.
اصلی‌ترین دلیل این درخواست و البته مخالفت مردم آمریکا با اجرای مجازات اعدام، اثبات بی گناهی محکومان پس از صدور حکم و یا اجرای آن است.
از سال ۱۹۷۳ تاکنون دستکم ۷۲ نفر در آمریکا پس از محکومیت به اعدام، موفق به اثبات بی گناهی خود شده اند؛ حدود ۲۰۰ نفر نیز پس از مرگ از اتهام‌ها تبرئه شده و بی گناهیشان ثابت شد.
درخواست مذکور تاکید دارد که مجازات اعدام براساس نژادپرستی ساختاری صورت می‌گیرد و نه تنها بدترین افراد اعدام نمی‌شوند بلکه مجازات مذکور افراد فقیر، کم توان، معلول و ضعیف، افراد دارای بیماری‌های روانی و کودکان قربانی سوءاستفاده جسمی و جنسی و در مجموع بی گناهان را هدف قرار می‌دهد.
این نامه در مصداق نظر خود از ۲ اعدامی روز‌های آینده یعنی «براندون برنارد»، سیاهپوست بی گناهی که بیشتر عمر خود را در انتظار حکم اعدام بوده و «لیزا مونتگمری»، بیمار روحی و قربانی سوءاستفاده جنسی در کودکی یاد می‌کند.
ارسال نظر: