X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 20 شهریور 1397
تعداد بازدید خبر : 70
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 20 شهریور,1397 | 01:35 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 20 شهریور,1397 | 01:35 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 20 شهریور,1397 | 01:35 ب.ظ

آمریکا به حمایت نسنجیده از عربستان پایان دهد

  • آمریکا به حمایت نسنجیده از عربستان پایان دهد
پل پیلار

'پل پیلار' که سابقه 28 سال فعالیت در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) به عنوان تحلیلگر را در کارنامه حرفه ای خود دارد، گفت: آمریکا شریک جرم عربستان و امارات عربی متحده در جنگ یمن است و باید به حمایت نسنجیده از عربستان پایان دهد.

پیلار در مقاله منتشر شده در نشریه نشنال پست، از جنگ یمن به عنوان یکی از بدترین فجایع جاری ساخته دست بشر یاد کرد و با استناد به گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره جنگ یمن، نوشت: مسوولیت بخش اعظم حملات ویرانگر این جنگ، نقض حقوق بشر، بازداشت های خودسرانه، تجاوز، شکنجه، سوءرفتار با یمنی ها، بمباران های کور و بی هدف مناطق مسکونی، بازارها، مراسم عزاداری، مراسم عروسی، زندان ها، کشتی های غیرنظامی و بیمارستان ها متوجه مداخله گران خارجی- عربستان و امارات عربی متحده- و دولت تشریفاتی یمن است.
پیلار در ادامه مقاله به مداخله آمریکا در جنگ یمن پرداخت و نوشت: آمریکا با کمک به جنگ هوایی عربستان و امارات و تامین ملزومات هوایی این جنگ، شریک جنایات عربستان و امارات است. در واقع، سیاستمداران و مردم آمریکا در نقض حقوق بین المللی جنگ، شریک جرم عربستان و امارات هستند.
وی می افزاید: با در نظر گرفتن ارزش های انسانی، اصول قانونی و یا ارزش های جامع سیاسی، سیاست دولت 'دونالد ترامپ' در قبال جنگ یمن قابل دفاع نیست.
'جالب اینجاست که سیاست دولت ترامپ در قبال جنگ یمن نه با جنبه واقع بینامه منافع آمریکا در منطقه منطبق است و نه به آن متکی است. آمریکا سهمی در نتیجه جنگ داخلی یمن ندارد.
نویسنده در بخش دیگری از این مقاله با اشاره به آنچه دولت ترامپ و عربستان درباره شلیک موشک از سوی حوثی های یمن به مواضع سعودی ها می گویند؛ خاطر نشان کرد: حملات موشکی حوثی ها، تلافی جویانه است و در صورتی که موشکی از سوی عربستان و امارات شلیک نشود، حوثی ها موشکی شلیک نمی کنند.

برچسب ها:
ارسال نظر: