X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 08 دی 1399
آیت الله رئیسی:
تعداد بازدید خبر : 99
تاریخ ثبت : دوشنبه, 08 دی,1399 | 04:49 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 08 دی,1399 | 04:36 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 08 دی,1399 | 04:51 ب.ظ

هدف سند تحول قضایی صیانت از حقوق مردم و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی است

  • هدف سند تحول قضایی صیانت از حقوق مردم و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی است

رئیس قوه قضاییه هدف سند تحول قضایی را دستیابی به عدالت و افزایش رضایتمندی و اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضا و نظام عنوان کرد و از نخبگان و دانشگاهیان و همکاران قضایی خواست که دیدگاهها و نظرات خود را برای ارتقاء سالانه این سند ارائه دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز دوشنبه در نشست فصلی شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد با تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره (س) بر لزوم شناخت و کسب معرفت نسبت به مقام ملکوتی آن حضرت تأکید کرد.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) با خطبه آتشین خود نفاق را از چهره نفاق کنار زد و فتنه گران را برملا کرد از یوم الله ۹ دی به عنوان روزی یاد کرد که ملت ایران با تأسی به آن حضرت عشق خود به ولایت و ایستادگی در برابر نظام فتنه را به نمایش گذشتند.
رئیس قوه قضاییه گفت: فتنه ۸۸ دشمن به دنبال آن بود که حقد و کینه خود به انقلاب، نظام اسلامی و نیرو‌های انقلاب را بروز و ظهور دهد و به اهداف پلید خود دست یابد، اما ملت فاطمی ما در سنگر دفاع از ولایت قرار گرفت و نشان داد انسان‌های با بصیرت با ولایت میثاق عمیق دارند.
آیت الله رئیسی با تأکید بر لزوم دشمن شناسی و فهم شجاعانه و تحلیل درست است شرایط خاطرنشان کرد: فریاد رهبر انقلاب بر مقابله با فتنه ۸۸ آن بود که همگان بشناسند ما در چه شرایطی قرار داریم و با تحلیل درست و شناخت دقیق مقابل فتنه موضع‌گیری کنند.
رئیس دستگاه قضا گفت: دشمن با غبارآلوده کردن مسیر و تحریف واقعیت‌های حق و باطل و باز کردن در‌های سفارتخانه‌هایشان و بکار گرفتن همه ابزار رسانه‌ای تصور کرد که جای پایی در کشور بدست آورده، اما ملت آگاه ایران حضور خود در صحنه توطئه دشمن را نقش بر آب کرد.
آیت الله رئیسی با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر لزوم بصیرت یابی تصریح کرد در تصورات همواره شاهد تکرار حوادث هستیم، اما باید با شناخت دقیق شرایط بتوانیم تصمیم درست بگیریم و در این میان قضات ما به عنوان نخبگان و نقش آفرینان که نگاه و قلم آن‌ها اثرگذار است باید همواره فهم سیاسی و تحلیل درست از شرایط داشته باشند.
وی افزود: دشمنان با اشکال و نقاب‌ها و روش‌های مختلف تلاش می‌کنند اهداف خود را پیش برند، اما ما می‌توانیم با بصیرت و شناخت دقیق شرایط و موضع‌گیری متناسب با این شرایط در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌ها بایستیم.
آیت الله رئیسی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان چهره‌ای یاد کرد که به تأسی از حضرت زهرا (س) و در لبیک به فرمان، ولی خود شرایط کشور و نیاز‌ها و ظرفیت‌های منطقه را به درستی تشخیص داد و از این ظرفیت‌ها در جهت دفاع از امنیت منطقه و امنیت مردم و پاسداری از حریم حرم احیاء کرد.
وی با بیان اینکه روز نهم دی روز تجلی قدرت الهی و پایان دادن به فتنه‌ها و ناامید کردن دشمنان بود اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما انقلاب مردم پایه است مردم از انقلاب اسلامی در برابر دشمنان که می‌خواهند نظام را تخریب کنند، صیانت می‌کنند.
رئیس قوه قضاییه گفت: مردم بصیر ما نسبت به ولایت و سخن، ولی حساس هستند و فرمان رهبری انقلاب را فصل الخطاب می‌دانند و هر جا احساس کنند نظام اسلامی و امنیت ملی به خطر افتاده به صحنه می‌آیند و مقابل فتنه و فتنه‌گران و دشمنان می‌ایستند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تدوین و انتشار سند تحول قضایی اشاره کرد و گفت: از ابتدای مأموریت در قوه قضاییه بنابراین شد که دستگاه قضایی یک سند تحول و نقشه راه داشته باشد.
آیت الله رئیسی افزود: این سند تحولی که بر اساس قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی و برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه قضایی و با استفاده از تجارب ۴۰ سال گذشته تدوین شده بدنبال تضمین اجرای عدالت و حفظ حقوق مردم است.
رئیس قوه قضاییه هدف سند تحول قضایی را «دستیابی به عدالت» و «افزایش رضایتمندی و اعتماد عمومی مردم نسبت به دستگاه قضایی و نظام» عنوان کرد و گفت: که با وجود صدور بیش از ۸۰ آیین‌نامه، دستور العمل و لایحه در چارچوب این سند، اما از ابتدا تلاش بر ارتقاء به روزرسانی آن بوده است.
آیت الله رئیسی در پایان با تقدیر از عملکرد همکاران دستگاه قضا در رسیدگی به پرونده‌ها و خدمت شبانه‌روزی به مردم در ایام کرونا به ویژه اقدام ارزشمند قضات برای حضور در زندانها، بر لزوم تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: نباید لحظه‌ای در کار مردم وقفه ایجاد شود، اما باید از جان همکاران قضایی و ارباب رجوع نیز صیانت شود و کاهش آمارابتلا نباید موجب سستی در رعایت اصول بهداشتی شود.

ارسال نظر: