X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 دی 1399
تعداد بازدید خبر : 169
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 10 دی,1399 | 09:33 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 10 دی,1399 | 09:20 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : پنجشنبه, 11 دی,1399 | 04:28 ق.ظ

خطرمرگ درکمین هزاران زندانی مبتلا به‌کرونا درآمریکا/ اعلام واقعی آمار فوت شده‌ها مجاز نیست!

  • خطرمرگ درکمین هزاران زندانی مبتلا به‌کرونا درآمریکا/ اعلام واقعی آمار فوت شده‌ها مجاز نیست!

بیش از ۲۷۵ هزار نفر در زندان‌های آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و دست کم تنها در چند زندان هزار و ۷۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، وخامت همه‌گیری ویروس کرونا در زندان‌های آمریکا به حدی رسیده که بیش از ۲۷۵ هزار زندانی مبتلا شده و هزار و ۷۰۰ نفر فوت شده اند.

بر اساس گزارش نشریه تایم، تنها در ایالت میشیگان ۲۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند. در زندان «هریسون» در ایالت میشیگان بیش از هزار و ۴۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و اداره کل زندان‌های میشیگان، در بیانیه‌ای ضمن اذعان به ابتلای گسترده به کرونا در این زندان اعلام کرده که اقداماتی برای مهار این روند انجام شده است.

این نشریه آمریکایی می افزاید : از زمانی که شیوع ویروس کرونا در امریکا آغاز شده، متخصصان و ویروس شناسان پیش بینی کردند که زندان‌ها در برابر این ویروس به شدت آسیب پذیر خواهند بود؛ از جمله موارد خطرساز برای زندانیان می‌توان به مجاورت بسیار زیاد زندانیان، جمعیت زیاد، انتقال در زندان ها، قرار دادن زندانیان در یک محل و در کنار یکدیگر و عدم دسترسی مداوم به تجهیزات بهداشتی اشاره کرد.

این پیش بینی‌ها در بسیاری از موارد درست بوده و بدترین شیوع در برخی از زندان‌ها به وقوع پیوسته است؛ در بیش از ۸۵۰ زندان و بازداشتگاه آمریکا مواردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است و تعداد زیادی از ۲ میلیون زندانی در خطر ابتلا به این ویروس قرار گرفتند.

«کمیته ملی کووید ۱۹ و عدالت کیفری» در گزارشی اعلام کرد متوسط شیوع کرونا در زندان‌های آمریکا ۳ برابر جامعه این کشور است و مهلک بودن این ویروس در زندان‌ها نیز ۲ برابر دیگر بخش‌های جامعه این کشور است.

این گزارش تاکید می کند آمار واقعی مبتلایان و قربانیان کرونا در زندان‌های آمریکا به دلیل نقص بودن اطلاعات و عدم هماهنگی در ایالت‌ها ممکن است بیشتر از آمار‌های رسمی باشد.

ارسال نظر: