X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 13 دی 1399
تعداد بازدید خبر : 296
تاریخ ثبت : شنبه, 13 دی,1399 | 05:20 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 13 دی,1399 | 05:15 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 13 دی,1399 | 05:20 ب.ظ

سایه مرگ بر زندان‌های آمریکا در پاندمی کرونا

  • سایه مرگ بر زندان‌های آمریکا در پاندمی کرونا


شیوع گسترده کرونا در زندان‌های آمریکا، پیامد‌های مختلفی برای این مراکز کرونازده به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، زندان‌های ایالتی و محلی پرازدحام و فاقد امکانات آمریکا در سال ۲۰۲۰ در پی شیوع بیماری کرونا، با بحرانی مواجه شدند که به تعطیلی یکی پس از دیگری این مراکز به دلیل کمبود پرسنل و کارکنان می‌انجامد.

براساس گزارش نیویورک تایمز، ایالت‌ها و شهر‌های مختلف آمریکا، دیگر به سختی می‌توانند زندان‌ها را باز نگه دارند؛ چرا که کرونا هم زندانیان و هم کارکنان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
این در حالی است که تعطیلی زندان‌ها و استراتژی انتقال زندانیان به دیگر زندان‌ها نیز موج جدید شیوع بیماری را ایجاد می‌کند. از «کالیفرنیا» گرفته تا «میسوری» و «پنسیلوانیا»، مقام‌های ایالتی و محلی می‌گویند که شمار کارکنان زندان مبتلا به کرونا، راهی جز بستن زندان‌ها باقی نگذاشته است.
کارشناسان در انتقاد از این اقدام می‌گویند «زندان‌هایی که باز می‌مانند احتمالا شلوغ تر، غیربهداشتی‌تر و مراکز شیوع بیماری خواهند شد.»
تاکنون بیش از ۴۸۰ هزار مورد ابتلا به کرونا در زندان‌های آمریکا ثبت شده و گزارش‌ها از مرگ کرونایی ۲ هزار و ۱۰۰ زندانی و پرسنل زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها حکایت دارند.
از این میان سهم کارکنان زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها از ابتلا و مرگ به ترتیب ۱۰۰ هزار و ۱۷۰ نفر بوده است. طبق گزارش‌های فدرال، نرخ ابتلای نگهبانان برخی از زندان‌ها به بیش از یک سوم رسیده است.
تلاش‌های اولیه برای آزادی موقت و زودهنگام زندانیان با هدف کاستن از جمعیت زندان ها، با مخالفت سیاستمداران و مردم ناکام ماند.
روند تعطیلی زندان‌ها و انتقال زندانیان به سایر مراکز در ماه‌های اخیر سبب شده تا میزان ابتلا به کرونا در زندان‌های آمریکا از ابتدای ماه نوامبر، ۲ برابر شود.
همچنین زندان‌های در حال فعالیت برای پر کردن خلاء پرسنل ناشی از ابتلای گسترده کارکنان به کرونا، از نیرو‌های گارد ملی، معلمان و پرستاران برای کار دعوت کرده اند. گزارش ها نشان می‎دهد زندان‌های ایالتی بیشترین آسیب را از شیوع کرونا دیده اند.
برچسب ها: کرونا, زندان, آمریکا
ارسال نظر: