X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 دی 1399
تعداد بازدید خبر : 74
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 17 دی,1399 | 05:40 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 17 دی,1399 | 10:34 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 17 دی,1399 | 05:41 ب.ظ

آغاز به کار دهمین مدرسه زمستانه حقوق کودک در آذربایجان‌غربی

  • آغاز به کار دهمین مدرسه زمستانه حقوق کودک در آذربایجان‌غربی


دهمین مدرسه زمستانه حقوق کودک کشور در نشست ویدئو کنفرانسی با حضور استاندار و معاون بین‌الملل قوه قضائیه، معاون وزیر دادگستری و رییس کل دادگستری استان در آذربایجان غربی آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، استاندار آذربایجان غربی روز چهارشنبه در این آیین با اشاره به اینکه توجه به حقوق و نوع زیست کودکان یک اصل بنیادین در دنیای کنونی محسوب می شود، گفت: ارتقای شاخص های زیستی و فرهنگی کودکان از اولویت های هر کشوری به شمار می آید زیرا کودکان آینده سازان جامعه هستند و توجه به نیازهای اساسی آنها نوید بخش فردایی بهتر است.

محمدمهدی شهریاری ادامه داد: کودکان، سرمایه های اجتماعی هر جامعه ای محسوب می شوند که برای رشد و بالندگی به حقوقی احتیاج دارند و تحقق این امر را نیازمند توجه همگانی دانست.

وی تاکید کرد: کودکان سرمایه‌های آینده هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند که دارای دنیای خاصی بوده و باید با زبان و رفتار خاصی با آن‌ها صحبت و برخورد شود و  باید در فضایی شاد با امکانات کافی رشد و تحصیل کنند تا بتوانند در آینده برای جامعه مثمرثمر باشند.

استاندار آذربایجان غربی افزود: این مهم برعهده دولت و هم بر عهده سازمان‌های مردم نهاد است و تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در این زمینه نقشی پررنگ ایفا کنند.

وی با بیان اینکه در کشور ما نهادهای مدنی و تشکل‌های اندکی در زمینه حقوق کودک فعالیت می‌کنند، به همین دلیل باید توجه ویژه ای در ایجاد و سوق دادن تشکل های فعال کشور در جهت حقوق کودک صورت پذیرد، ادامه داد: مدارس فصلی حقوق کودک با هدف ارتقا و توانمندسازی افراد فعال در حوزه کودکان و نوجوانان است در این بین می تواند موثر باشد.

شهریاری با تشریح قانون جدید حمایت از کودکان و نوجوانان، بهره کشی اقتصادی را از آسیب‌هایی دانست که به مسائل کار مربوط است و مقررات بین الملل و قانون کار کشور نیز کار را برای افراد زیر ۱۵ سال ممنوع و افراد ۱۵ تا ۱۸ سال را ممنوع کرده است.

ارسال نظر: