X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 04 بهمن 1399
تعداد بازدید خبر : 96
تاریخ ثبت : شنبه, 04 بهمن,1399 | 04:47 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 04 بهمن,1399 | 04:36 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 05 بهمن,1399 | 04:33 ب.ظ

کرونا در زندان‌های امریکا همچنان قربانی می‌گیرد/۲ هزار و ۲۳۲ نفر جان باخته‌اند

  • کرونا در زندان‌های امریکا همچنان قربانی می‌گیرد/۲ هزار و ۲۳۲ نفر جان باخته‌اند
کرونا در زندان های آمریکا همچنان می تازد و تاکنون بیش از ۳۵۵ هزار زندانی در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند و دستکم ۲ هزار و ۲۳۲ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، با وجود اینکه بیش از یک سال از شیوع کرونا در جهان می گذرد اما زندانیانی که همچنان در زندان های آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا جان می بازند کاهش نیافته است .

بر اساس گزارش مارشال پراجکت، آمار‌ها نشان می‌دهد که زندان‌های آمریکا، اعم از ایالتی و فدرال یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا در این کشور به شمار می‎روند. تا روز ۱۹ ژانویه (۳۰ دی)، ۳۵۵ هزار و ۹۵۷ نفر از زندانیان در زندان‌های سرتاسر آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

این آمار نشان دهنده افزایش ۳ درصدی مبتلایان در مقایسه با هفته گذشته آن است. زندان‌های کالیفرنیا، کنتاکی، نوادا و پنسیلوانیا بیش از هزار مورد ابتلای روزانه را در روز‌های گذشته ثبت کرده اند. زندان‌های کالیفرنیا با بیش از ۴۵ هزار مورد، زندان‌های فدرال با بیش از ۴۴ هزار مورد، تگزاس با بیش از ۳۲ هزار مورد و میشیگان با بیش از ۲۳ هزار مورد بیشترین تعداد مبتلایان کلی از زمان آغاز همه گیری کرونا در آمریکا را در میان زندان‌ها ثبت کرده اند.

تاکنون دستکم ۲ هزار و ۲۳۲ نفر از زندانیان در زندان‌های آمریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.همچنین نرخ مرگ و میر زندانیان در هفته منتهی به ۱۹ ژانویه در مقایسه با هفته گذشته ۴ درصد افزایش یافته است.

طبق آمارها، تقریبا تمامی زندان‌های آمریکا، مرگ‌های ناشی از ویروس کرونا در میان زندانیان را ثبت کرده اند. زندان‌های فدرال آمریکا با ۲۱۶ مورد مرگ، زندان‌های فلوریدا با ۲۰۵ مورد مرگ، تگزاس با ۱۷۷ مورد مرگ و کالیفرنیا با ۱۷۵ مورد مرگ، بیشترین تلفات کرونایی را در میان زندان‌های آمریکا ثبت کرده اند.

از زمان آغاز پاندمی ویروس کرونا در آمریکا، تاکنون ۹۴ هزار و ۱۳۸ نفر از کارکنان زندان‌ها به ویروس کرونا مبتلا شده اند. همچنین ۱۶۲ نفر از این افراد بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

ارسال نظر: