X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 20 بهمن 1399
تعداد بازدید خبر : 989
تاریخ ثبت : دوشنبه, 20 بهمن,1399 | 03:13 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 20 بهمن,1399 | 03:05 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 20 بهمن,1399 | 03:13 ب.ظ

اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران: تحریم‌ها علیه ملت ایران ظالمانه است

  • اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران: تحریم‌ها علیه ملت ایران ظالمانه است

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران برای مسیحیان مقیم این کشور هم مشکلات ایجاد می کند که از ناحیه خارجی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، اسقف سپیان کاشچیان امروز(دوشنبه) در دیدار عباس رضایی استاندار اصفهان با اسقف در کلیسای وانک درخصوص اینکه مسیحیان مقیم ایران با چه مشکلاتی مواجه هستند، اظهار داشت: آزاردهندگان همان افرادی هستند که تحریم‌های ظالمانه را برای مردم ایران اعمال کردند.

 وی خاطرنشان کرد: مشکلات ما به هیچ عنوان داخلی نیست بلکه ظلم‌های خارجی است که در کنار مردم ایران به مسیحیان وارد می‌شود از این رو هرکسی باید این حقیقت را نگاه کند و از دیدگاه ما به این مسائل نگاه کند.

 وی در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر یادآور شد: در زمان‌های گذشته همیشه از رسانه‌های جمعی مسأله مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی را پیگیری می‌کردم اما در آن زمان شناخت دقیق از این مسأله نداشتم.

اسقف کاشچیان تصریح کرد: اکنون که در ایران خدمت می‌کنم این مسأله برای من آشکار و اکنون شناخت دقیق‌تری از انقلاب اسلامی دارم. برای من نه تنها افتخار بلکه شانس است که در ایران به ویژه در شهر زیبای اصفهان به خدمت مشغول هستم، در همین راستا دوستان و هموطنان غیرارمنی خود را همسایگان بسیار نیکوی خود می‌دانم.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران بیان کرد: در ضرب المثلی آمده شما شانس خواهید آورد اگر همسایگان شما افراد خوبی باشند اما باید بگویم افتخار و نیکوی مضاعفی است که اگر همسایگان شما خواهران و برادران شما به حساب بیایند.

به گفته وی اواخر سال جاری عمارت موسیقی ارامنه جلفای اصفهان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افتتاح خواهد شد.

همزیستی خوبی بین پیروان ادیان الهی وجود دارد

 استاندار اصفهان نیز گفت همزیستی مسالمت آمیز همراه با دوستی، برادری، وفاق و هماهنگی بین همه پیروان ادیان الهی در استان اصفهان وجود دارد. هیچگونه مشکل و معضلی در این راستا نداریم بلکه وحدت، همراهی و همگرایی خوبی بین پیروان ادیان الهی در استان اصفهان فراهم است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: دیدار با هموطنان ارمنی در فرصت‌ها و مناسبت‌های مختلف نشان از وفاق، همدلی، نوع دوستی، عدالت محوری و هماهنگی است.

وی با اشاره به اینکه تمامی ادیان الهی از یک جایگاه برخوردار هستند، بیان کرد: این همراهی و همدلی میان ادیان الهی باید درسی برای بقیه کشورهای دنیا و مشت محکمی بر دهان معاندان نظام جمهوری اسلامی و کسانی که تحریم‌های ناجوانمردانه را تحمیل کردند، باشد.

حدود هفت هزار نفر از ارامنه کشور در استان اصفهان سکونت دارند. ارامنه دارای کلیساهای متعدد در گوشه و کنار استان اصفهان و در انجام مناسک و برپایی آیین مذهبی و اجتماعی خود آزاد هستند.

ارسال نظر: