X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 24 بهمن 1399
تعداد بازدید خبر : 937
تاریخ ثبت : شنبه, 25 بهمن,1399 | 09:09 ق.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 24 بهمن,1399 | 12:46 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 25 بهمن,1399 | 09:43 ق.ظ

فیلم|دستاوردهای سفر هیات عالیرتبه حقوقی و قضایی ایران به عراق برای مردم دو کشور

  • فیلم|دستاوردهای سفر هیات عالیرتبه حقوقی و قضایی ایران به عراق برای مردم دو کشور

سفر چهار روزه آیت الله رئیسی همراه هیات عالیرتبه حقوقی-قضایی جمهوری اسلامی ایران به عراق، دستاوردهای بسیار خوبی برای دو کشور به همراه داشت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سفر آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه و هیات همراه وی به عراق چندین دستاورد مثبت برای دو کشور رقم زد.

یکی از این دستاوردها عفو ده‌ها زندانی ایرانی در زندان‌های عراق است که اکثر آنها به دلیل تردد غیرقانونی و اقامت غیر قانونی زندانی شده اند. طبق رایزنی ها و توافق صورت گرفته در این خصوص قرار شد این موضوع حل و فصل شود. 

موضوع مهمی که در این سفر مورد پیگیری قرار گرفت تشکیل کارگروه دستگاه قضایی دو کشور بود که با همکاری یکدیگر پرونده شهادت فرماندهان مقاومت را تا حصول نتیجه نهایی، به طور جدی پیگیری کنند.

یکی دیگر از این دستاوردها، لغو روادید میان ایران و عراق بود که با توجه به طرح این موضوع  و توافق دو کشور ، سفر زیارتی برای زوار تسهیل می گردد.

موضوعات دیگری از جمله مبارزه جدی با فساد، مواد مخدر، جرائم سازمان یافته، تبادل اطلاعات و فعال شدن قانون استرداد مجرمین و مبارزه با پولشویی و ...   نیز در این سفر مورد بررسی و توافق قرار گرفت.

توضیحات کامل رئیس دستگاه قضا در این خصوص را در گفتگوی ویدئویی زیر ببینید.

فایل های پیوستی
ارسال نظر: