X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 05 اسفند 1399
تعداد بازدید خبر : 112
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 06 اسفند,1399 | 06:36 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 05 اسفند,1399 | 06:11 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 06 اسفند,1399 | 06:37 ب.ظ

تاکید بر دسترسی برابر مردم جهان به واکسن کرونا در شورای حقوق بشر

  • تاکید بر دسترسی برابر مردم جهان به واکسن کرونا در شورای حقوق بشر

شورای حقوق بشر سازمان ملل در حالی آغاز به کار کرد که ویروس کرونا جهان را درنوردیده است و  رئیس و اعضای این شورا همگی بر دسترسی عادلانه واکسن کرونا به طور یکسان در کل دنیا تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد صبح روز دوشنبه، چهل و ششمین جلسه دوره ای خود را با سخنرانی نزهت شامیم خان ، رئیس شورا ، ولکان بزکیر ​​، رئیس مجمع عمومی آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل متحد، میشل باچلت ، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و ایگنازیو کاسیس ، نماینده کشور میزبان و رئیس دپارتمان امور خارجه فدرال در سوئیس آغاز کرد.
 

در افتتاحیه  این جلسه ، نزهت شریف خان ، رئیس شورای حقوق بشر ، از حضور همه شرکت کنندگان قدردانی و تأکید کرد که این اولین جلسه کاملاً آنلاین شورا می باشد.
 

در ادامه این اجلاس، ولکان بزکیر ​​، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ، خاطرنشان کرد که بیماری همه گیر کویید 19 فقط یک بحران بهداشتی نیست ، بلکه یک بحران حقوق بشری است بنابراین همه پاسخ ها با محوریت حقوق بشری است. وی با بیان مثالی دسترسی برابر به همه برای واکسن کرونا را یکی از این موارد برشمرد که باید برای همگان تضمین شود.
 

آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل متحد نفر بعدی سخنرانان بود که با اشاره به به فراخوان این شورا بیان کرد: یک سال پیش فراخوان اقدام برای حقوق بشر را در شورا راه اندازی کردیم. بیماری کوبید 19 شکاف‌های قبلی را عمیق تر کرده و مشکلات جدیدی در اجرای حقوق بشر به وجود آورده است. فقط ده کشور 75 درصد واکسن های کرونا را دریافت و تزریق کرده بودند و بیش از 130 کشور حتی یک دوز دریافت نکرده اند. عدالت در دریافت  واکسن در نهایت به موضوع حقوق بشر مربوط می شود که باید برای همگان در دنیا رعایت شود.
 

در ادامه این اجلاس، میشل باچلت ، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: این بیماری همه گیر چهره ی واقعی و مرگبار تبعیض را نمایان کرده است و امروز در حالی که تأثیرات این بیماری همه گیر به پایان نرسیده است ، تأثیر آن بر اقتصاد ، آزادی ها ، جوامع و مردم تازه شروع شده است.
 

ایگناسیو کاسیس ، نماینده کشور میزبان و رئیس وزارت امور خارجه فدرال در سوئیس، نیز در این اجلاس ،اظهار داشت: در تمام مناطق جهان افزایش نابرابری مشاهده شده است. پیشرفت صورت گرفته در زمینه ی دستور کار پایدار در معرض تهدید می باشد.. این همه گیری به همه فهماند که آزادی‌های فردی به چه معناست و نشان داد که این آزادی ها  تا چه حد در معرض خطر است.

 

ارسال نظر: