X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 16 اسفند 1399
تعداد بازدید خبر : 271
تاریخ ثبت : شنبه, 16 اسفند,1399 | 11:44 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 16 اسفند,1399 | 10:58 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 16 اسفند,1399 | 11:45 ق.ظ

هرزه‌نگاری برای کودکان ممنوع

  • هرزه‌نگاری برای کودکان ممنوع

ارایه هرزه‌نگاری به کودکان، در همه جای دنیا ممنوع است و اگر کسی کودکان را به تماشای پورنوگرافی تشویق کند، با واکنش منفی مردم و دولت مواجه می‌شود؛ ما باید برای آینده ایران و فرزندانمان جلوی این خطای بزرگ بایستیم و با آن مقابله کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، فاطمه ابراهیمی، پژوهشگر و فعال حقوق کودک،زن و خانواده در یادداشتی به بررسی یکی از آثار غیر اخلاقی پرداخته که حقوق کودک را در فضای مجازی و در پخش نماهنگی نقض کرده است.
 

در این یادداشت آمده است : اصل مصالح عالیه کودک اقتضا می کند کودکان جهان در محیطی امن و سالم رشد کنند و هر آنچه که به رشد جسمی ذهنی معنوی اخلاقی اجتماعی کودک آسیب زند، خلاف مصالح عالیه او و نقض حقوق کودک محسوب می شود. این حقی برای همه کودکان فراتر از ملیت و جنس و مذهب است.

بر این اساس و طبق مفاد کنوانسیون حقوق کودک، همه کشورها باید این حق را برای همه کودکان برسمیت بشناسند و  اقدامات لازم برای تامین آن را انجام دهند. کشورها علاوه بر اقدامات ایجابی موظفند از کودک در برابر  هر نوع صدمه ای حمایت کنند.

تعهدات حقوق بشری دولت‌ها با افزایش روزافزون فضای مجازی و اثرات آن بر زندگی کودکان فرامرزی شده است و هر کشور بر اساس تعهدات مبتنی بر کنوانسیون حقوق کودک موظف است از حقوق کودکان حمایت کند و اقدامات پیشگیری کننده در مقابل اعمال ناقض حقوق کودکان انجام دهد.

لذا  جمهوری اسلامی ایران موظف است بر اساس کنوانسیون حقوق کودک که اصل مصالح عالیه کودک را در اولویت قرار می دهد،اقدامات موثرتر و سازنده تر در تضمین امنیت و رشد جسمی اخلاقی و روانی کودکان انجام دهد و با ناقضان حقوق کودک برخورد جدی تری کند.

بر اساس قانون حمایت از اطفال و نوجوانان  در دسترس قراردادن یا ارائه محتوا مستهجن یا مبتذل در اختیار کودکان ایرانی قابل مجازات و پیگیرد قانونی است . لذا چنانچه هر فردی اقدام به چنین اعمالی کند متهم و قابل تعقیب کیفری است حتی اگر در سایر کشورها حضور داشته باشد.

بدون شک استرداد این مجرمین با عنایت به کنوانسیون حقوق کودک و لزوم همکاری های دو و چند جانبه دولت‌ها در خصوص جلوگیری از اغوا و یا وادار کردن کودک به پرداختن به هر گونه فعالیت جنسی و.. بر اساس تعهدات بین المللی امری لازم الاجرا است .

بنابراین ضمن ضرورت پایبندی وزارت ارتباطات بر انجام تعهدات بین المللی و بسترسازی لازم برای اینترنت پاک،  برخورد جدی دستگاه قضا با ناقضان حقوق کودک امری ضروری است. فراموش نکنیم کودکان ما حق دارند در سلامت جسمی اخلاقی و روانی به زندگی خود ادامه دهند.

 

ارسال نظر: