X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 18 اسفند 1399
تعداد بازدید خبر : 141
تاریخ ثبت : دوشنبه, 18 اسفند,1399 | 03:34 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 18 اسفند,1399 | 03:25 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 18 اسفند,1399 | 03:34 ب.ظ

سردار اشتری: حقوق شهروندی ملاک عمل در اجرای ماموریت‌های ناجا است

  •  سردار اشتری: حقوق شهروندی ملاک عمل در اجرای ماموریت‌های ناجا است

فرمانده نیروی انتظامی بر لزوم رعایت حقوق شهروندی و موازین شرعی، قانونی و اخلاقی حین اجرای ماموریت‌ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سردار حسین اشتری امروز دوشنبه در همایش سراسری معاونان و مدیران حقوقی و امور مجلس استان‌ها و حوزه مرکزی ناجا (ویدئو کنفرانسی)، با بیان اینکه ناجا، یک نهاد اجتماعی محور و در تعامل و ارتباط با مردم است و از نظر درون سازمانی هم مجموعه ای «انسان محور» هستیم که بالاترین سرمایه برای ما محسوب می شود، افزود:  شایسته است که به نحو مطلوبی از این مجموعه بزرگ و عظیم حراست و حفاظت کنیم.
 

سردار اشتری در ادامه با اشاره بر رعایت حقوق شهروندی در جریان ماموریت ها توسط نیروهای پلیس عنوان کرد: همان گونه که باید از حق و حقوق نیروی انتظامی دفاع کنیم شایسته است که رعایت حقوق شهروندی نیز ملاک عمل نیروهای پلیس در جریان اجرای ماموریت ها باشد.
 

وی تصریح کرد: باید حق و حقوق متهمان را بر اساس موازین شرعی، قانونی و اخلاقی رعایت کنیم و در کنار این مهم، به رفتار نیروهای پلیس با مردم و مراجعان نظارت داشته باشیم.
 

فرمانده نیروی انتظامی با طرح پیشنهاد بهره گیری از ظرفیت هایی چون پلیس افتخاری یادآورشد: می توانیم از نخبگان حقوقی قابل اعتماد و امین در راستای ارائه مشاوره حقوقی به کارکنان، خانواده هایشان و مراجعان بهره ببریم، به طوری که هم مردم و مسئولان را از حقوق ناجا آگاه کنیم و هم با ارائه مشاوره حقوقی به خانواده های کارکنان از برخی مشکلات آنان در حیطه های قانونی بکاهیم.
 

وی با بیان اینکه باید قدردان امنیت مطلوب و مثال زدنی حاکم بر کشور باشیم، خاطر نشان کرد: نتیجه زحمات شبانه روزی همه نیروهای پلیس از مرز تا مرکز، رضایت مندی مقام معظم رهبری مدظله العالی و مردم از پلیس است که این مهم را بالاترین سرمایه و مدال افتخاری بر سینه می دانیم.

 

ارسال نظر: