X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 اسفند 1399
معاون وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد:
تعداد بازدید خبر : 116
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 20 اسفند,1399 | 08:56 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 20 اسفند,1399 | 08:45 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 20 اسفند,1399 | 11:10 ق.ظ

پیشتازی ورزش بانوان ایران از شاخص‌های عدالت اجتماعی کمیته بین‌المللی المپیک

  • پیشتازی ورزش بانوان ایران از شاخص‌های عدالت اجتماعی کمیته بین‌المللی المپیک

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان‌ تاکید کرد با شرایط فعلی ورزش بانوان از شاخص‌های IOC (کمیته بین المللی المپیک )درباره عدالت اجتماعی پیشتاز است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، نشست تخصصی معاونت توسعه ورزش بانوان با نواب رئیس بانوان فدراسیون های ورزشی و دبیر ستاد حقوق بشرایران و معاون بین‌الملل قوه قضائیه عصر امروز (سه شنبه) در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در این نشست معاون توسعه ورزش بانوان با اشاره به موفقیت‌های ورزش زنان در عرصه های مدیریتی و ورزشی پس از پیروزی انقلاب، اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های مهم و متفاوت ورزش بانوان در ایران، اداره ورزش در این بخش توسط خود آنهاست.

فرهادی زاد همچنین به برنامه‌های توسعه‌ای وزارت ورزش و جوانان برای این بخش اشاره کرد و افزود: نتایج کسب شده توسط ورزشکاران بانوی کشورمان در رویدادهای مهم بین المللی قابل توجه است؛ شرایط فعلی ورزش بانوان از شاخص‌های IOC درباره عدالت اجتماعی نیز جلوتر است و تربیت ۱۱۰ هزار مربی و ۷۰ هزار داور در کشور و کسب ۸۸ سمت  مدیریتی در هیات‌های ورزشی و ۷۵۵ سمت هیات‌های ورزشی در شهرستان و حضور دختران ورزشکار و مربی لژیونر با حجاب اسلامی نشانگر این اتفاق است.

معاون وزیر ورزش و جوانان توضیحاتی را در خصوص برنامه های توسعه ای ورزش بانوان در سال ۹۹ ارائه کرد و گفت: شیوع ویروس کرونا ورزش را هم در بخش عملی و هم در بخش نظری به تعطیلی کشاند. در این مدت سعی کردیم جلسات را با معاونان ورزش استان ها و نواب رئیس بانوان فدراسیون ها به صورت آنلاین و حضوری با تعداد محدود برگزار کردیم.

وی در ادامه اصلاح و بازنگری در آیین نامه فدراسیون ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، فنی، فرهنگی، طراحی چالش های ورزشی برای حفظ ارتباط ورزشکاران با ورزش، چگونگی مدیریت هزینه و افزایش مشارکت داوران و مربیان استانی را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که توسط این معاونت در زمان شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

فرهادی زاد در بخش دیگری از سخنانش به تبعات مثبت فرهنگی حضور زنان در عرصه های ورزشی اشاره کرد و گفت: حجاب و عفاف دختران ما در میادین ورزشی مهمترین شاخصه انها محسوب می‌شود. دختران ما در میادین بین المللی با وجود تبلیغات فراوان عفاف و حجاب خود را حفظ می کنند و با صدای بلند می‌گویند من مسلمانم که این بزرگ ترین دستاورد برای ماست.

 

ارسال نظر: