X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 07 فروردین 1400
تعداد بازدید خبر : 303
تاریخ ثبت : شنبه, 07 فروردین,1400 | 12:32 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 07 فروردین,1400 | 12:16 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 07 فروردین,1400 | 12:32 ب.ظ

شهادت ۴۳ هزار غیرنظامی در طول شش سال تجاوز ائتلاف سعودی به یمن

  • شهادت ۴۳ هزار غیرنظامی در طول شش سال تجاوز ائتلاف سعودی به یمن

وزارت حقوق بشر یمن در گزارشی اعلام کرد که ۴۳ هزار و ۵۸۲ غیرنظامی از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور به شهادت رسیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، وزارت حقوق بشر یمن در گزارشی اعلام کرد که هزاران حمله نظامی، منجر به شهادت ۴۳ هزار و ۵۸۲ غیر نظامی، از جمله ۷ هزار و ۹۹۹ کودک و ۵ هزار و ۱۸۴ زن شده است.
 

بر اساس گزارش المسیره یمن، در ادامه این گزارش آمده است : نرخ فقر در این کشور به بیش از ۸۵ درصد و نرخ بیکاری به بیش از ۶۵ درصد رسیده است؛ ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دچار فقدان امنیت غذایی هستند. جنگ علیه یمن بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار کارمند را از حقوق ماهیانه محروم ساخته است.
 

وزارت حقوق بشر یمن افزوده است: ائتلاف سعودی با شکنجه‌های روحی و جسمی، حقوق هشت هزار و ۱۰۰ اسیر را نقض کرده است. این ائتلاف همچنین از بمب های خوشه ای، آتش‌زا، شیمیایی و سمی در تجاوز به یمن استفاده کرده و با سه هزار و ۱۷۹ بمب، هزاران یمنی را در ۱۱ استان قتل عام کرده است.
 

این گزارش ادامه می دهد: ائتلاف سعودی همچنین ۴۱۷ اثر باستانی و تاریخی، ۳۶۶ مرکز تفریحی و گردشگری و یکهزار و ۳۴۸ مسجد را تخریب و یمنی ها را از انجام مناسک حج محروم کرده است. متجاوزان همچنین ۱۳۲ مرکز ورزشی، چهار هزار و ۳۷۰ جاده و پل، ۷۶۷ ایستگاه سوخت و گاز، ۱۴ بندر، ۹ فرودگاه، چهار هواپیمای مسافربری، ۳۴۹ کارخانه، پنج سیلوی غلات، ۲ هزار و ۷۲ تأسیسات و شبکه ارتباطاتی، ۵۲۳ مرکز بهداشتی و درمانی، ۹۲ خودروی امدادی، سه هزار و ۷۸۴ مرکز آموزشی را تخریب کرده و به این ترتیب چهار میلیون و ۴۳۵ هزار و ۴۰۹ دانش آموز را از ادامه تحصیل محروم کرده است.

 

نهادهای حقوق بشری وابسته به سازمان ملل متحد بارها هشدار داده‌اند که براثر حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

 

ارسال نظر: