X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 14 فروردین 1400
سناتور آمریکایی:
تعداد بازدید خبر : 108
تاریخ ثبت : شنبه, 14 فروردین,1400 | 09:48 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 14 فروردین,1400 | 09:39 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 14 فروردین,1400 | 09:48 ق.ظ

۲۲ میلیون آمریکایی غذای کافی برای خوردن در اختیار ندارند

  • ۲۲ میلیون آمریکایی غذای کافی برای خوردن در اختیار ندارند


سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی توییتری با اشاره به اوضاع اقتصادی آمریکا در شرایط شیوع ویروس کرونا نوشت که ۲۲ میلیون آمریکایی غذای کافی برای خوردن ندارند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، «برنی سندرز» سناتور آمریکایی با انتشار پیامی در توییتر از افزایش فقر و بیکاری در آمریکا انتقاد کرد.
 

سندرز با اشاره به بیکاری بسیاری از آمریکایی‌ها نوشت: «طی دوران همه‌گیری، ده‌های میلیون آمریکایی بیکار شدند. 22 میلیون آمریکایی می‌گویند که غذای کافی برای خوردن ندارند اما امروز در آمریکا، تعدادی از میلیاردرها 1.3 تریلیون دلار ثروتمندتر شدند. این چیزی است که یک اقتصاد تقلبی به آن شباهت دارد.»
 

سناتور ایالت ورمونت آمریکا همچنین در یک پیام توییتری دیگر از نابرابری‌ها در آمریکا انتقاد کرد و نوشت: «این غیر قابل قبول است که امروز در آمریکا بسیاری از پولدارها،‌ پولدارتر شده‌اند این در حالی است که خانواده‌های کارگران در حال تلاش هستند. ما ریاضت اقتصادی نمی‌خواهیم بلکه نیازمند اقتصادی هستیم که برای همه و نه اندک تعدادی کار کند.»
 

سندرز در ادامه پیام خود  آمارهایی ار ائه کرد که نشان می‌دهد 140 میلیون آمریکایی جزو کم درآمدها حساب شده و 92 میلیون نفر نمی‌توانند هزینه‌های خدمات درمانی را بپردازند. در این آمار آمده که 50 میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نبوده و 40 میلیون با خطر بی خانمان شدن مواجه هستند. همچنین به ثروت 650 میلیاردر آمریکایی 1 تریلیون دلار اضافه شده است.

 

ارسال نظر: