X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 16 فروردین 1400
تعداد بازدید خبر : 238
تاریخ ثبت : دوشنبه, 16 فروردین,1400 | 02:31 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 16 فروردین,1400 | 02:02 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 17 فروردین,1400 | 04:52 ب.ظ

تاکید رئیس قوه قضائیه بر واکسینه کردن سراسری مردم در مقابل کرونا

  • تاکید رئیس قوه قضائیه بر واکسینه کردن سراسری مردم در مقابل کرونا

آیت الله رئیسی گفت: در شرایط کرونایی فعلی، انتظار جدی مردم از مسئولان آن است که موضوع واکسینه کردن را به صورت جدی تر و سریع‌تری دنبال کنند؛ امیدواریم هرچه زودتر واکسن بومی تولید شده از سوی ستاد اجرایی و موسسه رازی به بازار بیاید و رفع دغدغه کند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه امروز دوشنبه در نشست شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها که بصورت ارتباط تصویری برگزار شد، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) و سال جدید، اظهار کرد: در رهنمود‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی در سال گذشته، نکات محوری و راهبردی قابل توجهی برای همه ما مسئولان و ملت بزرگ ایران فرموده شد که از نکات بسیار مهم و اساسی، توجه دادن همه به آیات نورانی قرآن کریم و تقویت حلقه‌های تواصی به حق و تواصی به صبر بود.

 

آیت الله رئیسی در ادامه سخنانش، گفت: مسئله قضا، قضاوت، داوری کردن و تصمیم گرفتن مسئله بسیار مهمی است و مسئله حقوق مردم، حق الناس و حقوق عامه است که نسبت به این قضیه باید بسیار حساس عمل کرد.
 

تقدیر از نجات بیش از هزار واحد تولیدی در سال گذشته
 

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: در سال گذشته بیش از هزار واحد تولیدی را همکاران تلاش کردند تا سرپا نگهدارند و یا از تعطیلی نجات دهند و یا اینکه اگر قرار است اخلالی در کار آن‌ها ایجاد شود، نگذارند این اخلال اتفاق بیفتد که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ما اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم، بیان داشت: یقین داریم فرهنگ «ما می‌توانیم» بر فرهنگ «ما نمی‌توانیم» فائق خواهد آمد و باید به اصحاب «ما می‌توانیم» در بستر گام دوم میدان داد.
 

 

در سال گذشته ۴۰ سامانه هوشمند و الکترونیکی در دستگاه قضایی راه‌اندازی شد

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به هوشمندسازی و الکترونیکی کردن امور و نقش این امر در رفع اطاله دادرسی بیان داشت: در سال گذشته ۴۰ سامانه هوشمند و الکترونیکی در دستگاه قضایی راه‌اندازی شد و همچنین در این سال شاهد فعال شدن ۲۵ سرویس استعلامی در قوه قضاییه بودیم که این اقدامات بسیار در رفع و کاهش اطاله دادرسی‌ها مؤثر بود.
 

 

آیت الله رئیسی در ادامه با تأکید بر حفظ کرامت ارباب رجوع و همکاران قضایی در همه واحد‌ها و مراجع قضایی، گفت: حفظ کرامت مردم و همکاران قضایی و همچنین مشارکت جویی از جامعه نخبگانی و عموم مردم در حوزه‌های مختلف مرتبط با دستگاه قضایی اعم از بخش‌های پیشگیری، راهبردی، زندان‌ها و ... همواره مورد تأکید ما قرار دارد و این امر در پیشبرد مطلوب عموم بسیار مؤثر است.
 

ضرورت اجرایی شدن کامل مفاد سند تحول قضایی در همه بخش‌ها
 

رئیس دستگاه قضا با اشاره به ضرورت اجرایی شدن کامل مفاد سند تحول قضایی در همه بخش‌ها اظهار داشت: همکاران و مسئولان قضایی باید سند تحول قضایی را به درستی و تمام و کمال بخوانند و فهم کنند و با تمام توان به اجرایی کردن مفاد این سند بپردازند و چنانچه در اجرای مفاد سند تحول با سئوال یا مشکلی مواجه شدند مراتب را به ستادی که زیر نظر معاونت راهبردی قوه قضاییه تشکیل شده است منتقل کنند تا نسبت به رفع این مشکلات اقدام صورت گیرد.
 

وی تأکید کرد: همه اجزای قوه قضاییه باید با جدیت به پیاده‌سازی بخش‌های مختلف سند تحول قضایی بپردازند و اثرات اجرایی شدن مفاد سند تحول قضایی برای مردم ظاهر شود.
 

آیت الله رئیسی با اشاره به پیوست سند تحول قضایی ناظر بر نقش آفرینی استان‌ها در اجرای مفاد این سند، گفت: ظرفیت عظیم فرهیختگان استانی چه در میان قضات و چه در میان عموم مردم کمک کار قوه قضاییه در اجرای بخش‌های مختلف سند تحول قضایی است؛ چنانکه برخی استان‌های ما در اجرای بخش‌هایی از سند تحول قضایی پیشتاز می‌باشند.
 

رئیس قوه قضاییه در ادامه به ضرورت موضوع واکسینه کردن سراسری مردم در مقابل بیماری کرونا نیز اشاره کرد و افزود: در شرایط کرونایی فعلی، انتظار جدی مردم از مسئولان آن است که موضوع واکسینه کردن را به صورت جدی تر و سریع‌تری دنبال کنند؛ امیدواریم هرچه زودتر واکسن بومی تولید شده از سوی ستاد اجرایی و موسسه رازی به بازار بیاید و رفع دغدغه کند.

 

ارسال نظر: