X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 فروردین 1400
تعداد بازدید خبر : 287
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 18 فروردین,1400 | 11:00 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 18 فروردین,1400 | 10:45 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 21 فروردین,1400 | 08:29 ق.ظ

گاردین: آب شرب میلیون‌ها آمریکایی آلوده به مواد آلاینده خطرناک است

  • گاردین: آب شرب میلیون‌ها آمریکایی آلوده به مواد آلاینده خطرناک است


گاردین در گزارشی از وضعیت وخیم بهداشت آب در بیش از ۱۴۰ هزار شبکه آب دولتی در سراسر آمریکا و سرزمین‌های وابسته به آن خبر داد که نشان می‌دهد لاتین تبار‌های این کشور بیش از دیگران از آب شرب آلوده استفاده می‌کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آب شرب میلیون‌ها آمریکایی از کیفیت و استاندارد‌های بهداشتی لازم برخوردار نیست و میزان مواد آلاینده خطرناک آن زیاد است.

بر اساس گزارش گاردین،  بیش از ۱۴۰ هزار شبکه آب دولتی در سراسر آمریکا و سرزمین‌های وابسته به آن نشان می‌هد که لاتین تبار‌های این کشور بیش از دیگران از آب شرب آلوده استفاده می‌کنند. در شهر‌هایی که ۲۵ درصد یا شمار بیشتری از جمعیت آن‌ها را لاتین تبار‌های تشکیل می‌دهند، میزان آلایندگی آب شرب دو برابر حد مجاز دیگر نقاط آمریکاست.

همچنین بیش از ۲۵ میلیون آمریکایی از شبکه‌های آب شرب آلوده‌ای استفاده می‌کنند که میزان آلایندگی آن‌ها بسیاری بالاتر از حدمجاز است و در این میان، تخمین زده می‌شود که پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از این افراد را لاتین تبار‌ها تشکیل می‌دهند.


ایالت تگزاس، آلوده‌ترین شبکه آب شرب را در میان ایالت‌های آمریکا دارد و پس از آن ایالت‌های کالیفرنیا و اوکلاهاما قرار دارند. میانگین موارد تخطی در زمینه آلایندگی آب به ترتیب در ایالت‌های اوکلاهاما، ویرجینیای غربی و نیو مکزیکو بیش از دیگر ایالت‌های آمریکاست.

تحقیقات شش ماهه از اطلاعات و آمار اداره حفاظت محیط زیست آمریکا و دیگر نهاد‌های ذیربط حاوی این نتایج است:

دسترسی به آب آشامیدنی سالم در ایالات متحده آمریکا، بر اساس جغرافیا، نژاد و میزان درآمد مردم به شدت نامتناسب است.

میزان آلایندگی آب شرب شهر‌هایی که درآمد سکنه آن‌ها پایین‌تر است، بیش از دو برابر شهر‌های ثروتمند است.

در برخی از شبکه‌های آب شرب نقاط مختلف آمریکا هر ساله صد‌ها مورد تخلف در زمینه کیفیت آب شرب و میزان آلایندگی آن‌ها ثبت می‌شود بدون اینکه دولت به آن‌ها ترتیب اثر بدهد و یا این موضوع به اطلاع مشترکان برسد.

 در مناطق روستایی میزان آلایندگی ۲۸ درصد بیشتر از شهرهاست.

دانشمندان و مقامات دولتی آمریکا به ناقص بودن مقررات و نظام نامه‌های مربوط به آب آشامیدنی در این کشور اذعان دارند.

به گفته پائولا بیمر از محققات بهداشت عمومی دانشگاه آریزونا، لاتین تبار‌های ساکن شهر نوگالس از توابع آریزونا فکر می‌کنند کیفیت آب آشامیدنی آن‌ها ناسالم است و بیش از استعمال دخانیات برایشان ضرر دارد. به همین خاطر از بطری‌های آب آشامیدنی و آب معدنی استفاده می‌کنند.

چند سال پیش وقتی بحران آب در فلینت، میشیگان در صدر عناوین اخبار آمریکا قرار گرفت، مسئله کیفیت آب در این کشور به یک موضوع گفتگوی ملی مطرح شد. اما شرکت مالتی پیور اینترنشنال، واقع در لاس وگاس آمریکا که سیستم‌های تصفیه آب آشامیدنی را با تاییدیه بنیاد ملی علوم آمریکا تولید می‌کند، به تازگی در گزارشی در وبسایت خود نوشت: یک چهارم آمریکایی‌ها در حال حاضر آب را از منبعی دریافت و مصرف می‌کنند که قانون آب آشامیدنی سالم اداره حفاظت محیط زیست را نقض می‌کند. این تخلفات از آزمایش ناکافی گرفته تا سطوح خطرناک آلاینده‌های آب آشامیدنی مانند آرسنیک یا سرب متغیر است. این قبیل تخلفات در سراسر کشور، از روستا‌ها و شهر‌های کوچک گرفته تا شهر‌های پرازدحام رخ می‌دهد.

در حالی که آب ناسالم در سراسر کشور جریان دارد، این معضل در مناطق کم درآمد و روستایی بیشتر مشهود است. تاحدی، این بدان دلیل است که جدیدترین فناوری‌های تصفیه آب، گران هستند؛ بسیاری از شبکه‌های کوچک آب شرب نیز نمی‌تواننند تکنیک‌های تصفیه آب خود را مطابق با استاندارد‌های فدرال حفظ کنند.

از میان ایالت‌های آمریکا، ۱۰ ایالت پورتوریکو، جورجیا، آریزونا، واشنگتن، نیوجرسی، اوهایو، کالیفرنیا، فلوریدا، تگزاس، و پنسیلوانیا، بدترین رتبه بندی را از حیث کیفیت آب شرب در سراسر کشور دارند.

 
ارسال نظر: