X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 07 مهر 1397
تعداد بازدید خبر : 117
تاریخ ثبت : شنبه, 07 مهر,1397 | 02:39 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 07 مهر,1397 | 02:39 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 07 مهر,1397 | 02:39 ب.ظ

دوترته به قتل عام غیرقانونی اعتراف کرد

  • دوترته به قتل عام غیرقانونی اعتراف کرد
دوترته

رئیس جمهور فیلیپین برای نخستین بار اعتراف کرد که قتل های غیرقانونی در پرونده سرکوب مصرف و فروش مواد مخدر در دولت وی اتفاق افتاده است.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، رئیس جمهور فیلیپین 'رودریگو دوترته' که به بیانیه های تهاجمی و مخربش معروف است، طی سخنرانی در کاخ ریاست جمهوری خود در 'مانیلا' اعتراف کرد که تنها گناه وی رخ دادن قتل عام غیر قانونی به دلیل مصرف و فروش مواد مخدر در دولت وی بوده است.
دوترته در این سخرانی ارتش فیلیپین را به چالش کشید و گفت اگر از رهبری و حکومت وی ناراضی هستند او را بر کنار کنند؛ دوترته خطاب به ارتش گفت: 'گناه من چیست؟ آیا پولی دزدیده ام؟ آیا کسی را در زندان محاکمه کرده ام؟ تنها گناهم این است که این قتل عام غیر قانونی در دولت من اتفاق افتاده است.
پیشتر دوترته وجود این قتل ها را تایید کرده بود اما حمایت آنها توسط دولت را انکار کرده بود. او همچنین پلیس را به دلیل این قتل عام سرزنش کرده و از این موضوع به عنوان جرایم سازمان یافته یاد کرده است.
سه ماه پیش دوترته به مظنونان فروش مواد مخدر هشدار داده بود که اگر می خواهند بیشتر زنده باشند ، در زندان بمانند.
از زمان به قدرت رسیدن 'دوترته' در سال 2016، دست کم 4 هزار نفر از مصرف کنندگان و فروشندگان مواد مخدر توسط پلیس فیلیپین کشته شده اند. هرچند طبق آمار سازمان حقوق بشر، تعداد دقیق قربانیان نزدیک به 13 هزار نفر است.                                                         
منبع:ایرنا

برچسب ها:
ارسال نظر: