X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 23 فروردین 1400
تعداد بازدید خبر : 400
تاریخ ثبت : دوشنبه, 23 فروردین,1400 | 03:16 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 23 فروردین,1400 | 02:50 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 23 فروردین,1400 | 05:52 ب.ظ

اتصال سیستم اطفای حریق ساختمان‎ها به سامانه آتش‌نشانی/افزایش بانوان در آتش‌نشانی

  • اتصال سیستم اطفای حریق ساختمان‎ها به سامانه آتش‌نشانی/افزایش بانوان در آتش‌نشانی

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: تا چند ماه دیگر مالکان می‌توانند به صورت داوطلبانه از طرح مانیتورینگ استفاده کنند؛ این طرح اینگونه است که سیستم اطفای حریق ساختمان‌ها به سامانه آتش‌نشانی متصل می‌شود و اگر سیستم اطفای حریق موردی را کشف کرد اطلاعات مستقیم به مرکز اعلام می‌شود و دیگر نیاز نیست کسی به آتش‌نشانی زنگ بزند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران درباره افزایش ایستگاه‌های آتش نشانی، اظهار داشت: ساخت دو ایستگاه در نیمه اول سال در دستور کار است که این ایستگاه‌های در قیطریه و جاده کرج است و در 6 ماه ابتدایی سال جاری راه‌اندازی می‌شود. البته برای ساخت 5 ایستگاه دیگر هم برنامه داریم و اما تا پایان امسال به اتمام نمی‌رسد البته تا پایان سال جاری یک ایستگاه آتش‌ نشانی در شوش هم راه‌اندازی می‌شود.


شناسایی ساختمان های ناایمن به صورت مستمر ادامه دارد
 

داوری در ادامه در خصوص شناسایی ساختمان‌های ناایمن، گفت: بررسی ساختمان‌های ناایمن به صورت مستمر ادامه دارد و یک فرآیند دائمی است ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که ساختمان‌های شهر از نظر ایمنی وضعیت بهتری داشته باشند البته این را هم بگویم ممکن است که یک ساختمان با ضوابط لازم هم ساخته شود اما در ایمنی مشکل داشته باشد بگذارید یک‌مثال بزنم، ساختمانی ایمن است اما راه‌پله‌ها به انبار تبدیل شده و همین امر ساختمان را از استاندارد خارج می‌کند و یا اینکه سیستم اعلام حریق دچار مشکل شده است.


وی در توضیح طرح مانیتوریک، گفت: امسال موضوعی که در دستور کار است این است که مالکان می‌توانند به صورت داوطلبانه به سازمان مراجعه کرده و از طرح مانیتورینگ ما استفاده کنند این طرح هم اینگونه است که سیستم اطفای حریق ساختمان‌ها به سامانه آتش‌نشانی متصل می‌شود و اگر سیستم اطفای حریق موردی را کشف کرد اطلاعات مستقیم به مرکز اعلام می‌شود و دیگر نیاز نیست کسی به آتش‌نشانی زنگ بزند.
 

اجرایی شدن طرح مانیتورینگ آتش نشانی در نیمه اول سال جاری

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در خصوص زمان اجرایی شدن این طرح، افزود: هنوز نمی‌توانیم زمان دقیق را بگوییم اما امیدواریم در نیمه اول سال اجرایی شود. یکی دو سال است که در حال فراهم کردن بسترهای لازم برای این کار هستیم و این طرح با مشارکت سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری انجام می‌شود. هر دو سازمان مجری هستند ما در بخش ایمنی و سازمان فناوری در بحث زیرساخت‌ها و قطعاً‌ امسال این طرح اجرایی می‌شود.
 

وی درباره هزینه این خدمات نیز گفت: هر کسی که داوطلب استفاده از این خدمات است باید هزینه آن را پرداخت کند. تعرفه این کار درشورای اسلامی شهر تهران مصوب شده است و بر اساس نوع ساختمان متفاوت است.

 

واحدی به نام اداره ایمنی بازار ایجاد کردیم/ افزایش بانوان در آتش نشانی

 

داوری درادامه درباره ایمنی بازار تهران، گفت: یک سازمان به تنهایی نمی‌تواند ایمنی بازار را تأمین کند و باید کسبه هم کمک کنند و این کار جنبه‌های مختلفی دارد و باید میراث فرهنگی و گردشگری هم در صدور مجوزها همکاری کند و در بازار ما موضوع تأسیسات آب و غیره را هم داریم ما سال گذشته در بازار واحدی به نام اداره ایمنی بازار ایجاد کردیم یعنی یک حوزه مخصوص به بازار و یکی از وظایف آنها انجام آموزش‌های ایمنی برای کسبه به صورت رایگان بوده است. البته بروشورهایی هم تهیه و توزیع شده است و این بروشورها بر اساس سوابق و علل آتش‌سوزی بوده و نکات لازم را در آن قید کرده‌ایم. خواهش ما از کسبه این است که داوطلب شده و آموزش‌ها را ببینند.


وی همچنین درخصوص افزایش تعداد بانوان در آتش نشانی گفت: از اواخر اردیبهشت ماه دو مرحله آزمون اصلی برگزار می‌شود ابتدا آزمون سازمان سنجش و سپس آزمون ورزشی و بعد از آن مراحل گزینش طی می‌شود امیدواریم این افراد در نیمه اول سال جاری وارد آتش‌نشانی شوند. اما در خصوص اینکه در دوره‌های بعد تعداد بیشتری زن جذب آتش‌نشانی شوند باید بگویم که ما برنامه داریم اما منتظریم خروجی مرحله اول مشخص شود.
 

فوتی بر اثر کرونا نداشتیم/آتش نشانان به دلیل شرایط کاری در اولویت تزریق واکسن قرار بگیرند


طبق گزارش فارس، داوری درادامه درباره شیوع کرونا در میان آتش نشانان گفت: همینجا از شهروندان عزیز می‌خواهم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا به مرحله واکسن برسیم تعداد قابل توجهی از آتش‌نشانان به این بیماری مبتلا شده‌اند ولی خوشبختانه فوتی نداشتیم با توجه به شرایط کاری آتش‌نشانان این افراد مجبورند در محیط‌ها حضور یابند در خانه‌ها، در جاهایی که حریق و حوادث رخ داده و حضور آنها اجتناب‌ناپذیر است و برای آنها خطراتی دارد ما همینجا از مسؤولین می‌خواهیم که آتش‌نشانان را در اولویت تزریق واکسن قرار دهند.


وی در خصوص بیمه آتش نشانان که یکی از مشاغل سخت است نیز گفت: در سال 99 حدود 40 نفر از آتش‌نشانان با استفاده از مزیت سخت و زیان‌آوری بازنشسته شدند اما همچنان مشکلاتی در خصوص آتش‌نشانان شهرداری وجود دارد چرا که صندوق بازنشستگی شهرداری متفاوت از تأمین اجتماعی است اما شورای عالی استان‌ها برای رفع این مشکلات لایحه‌ای را به مجلس فرستاده و در نوبت رسیدگی است اما علیرغم تمام موضوعات باز هم آتش‌نشانان می‌توانند از این مزیت استفاده کنند.

 

ارسال نظر: