X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 19 اردیبهشت 1400
تعداد بازدید خبر : 2259
تاریخ ثبت : یکشنبه, 19 اردیبهشت,1400 | 12:18 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 19 اردیبهشت,1400 | 11:34 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 20 اردیبهشت,1400 | 08:26 ق.ظ

آغاز واکسیناسیون خودرویی کرونا

  • آغاز واکسیناسیون خودرویی کرونا

واکسیناسیون خودرویی در شهرهای کشورمان از جمله تهران، شیراز و مشهد آغاز شده و قرار است این طرح در سایر شهرهای ایران نیز برگزار شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، به ابتکار دانشگاه علوم پزشکی شیراز و برای اولین بار در سطح کشور طرح واکسیناسیون کرونا در خودرو برای سالمندان بالای ۸۰ سال در نمایشگاه بین المللی گلستان شیراز برگزار شد.

در این طرح که با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی صورت گرفت متقاضیان پس از دریافت پیامک با خودروهای خود به محل تزریق واکسن، مراجعه کرده و به نوبت واکسن کرونا به افراد واجد شرایط تزریق شد.

لیست این افراد از سامانه سیب وزارت بهداشت گرفته شده و بر اساس آن اطلاع رسانی می‌شود.

رعایت فاصله، نظم بیشتر و تعداد بیشتر افرادی که واکسن دریافت می کنند از مزایای این طرح می باشد که برای حفظ سلامت سالمندان بالای ۸۰ سال در نظر گرفته شده است.

پس از تزریق واکسن کرونا به سالمندان باید ۲۰ دقیقه در خودروی خود در محل مانده تا برای بررسی عوارض احتمالی تحت مراقبت باشند، البته طبق گفته پزشکان علائمی همچون تب، لرز و بدن درد عادی بوده و توصیه می شود پس از دریافت واکسن، مایعات بیشتری را مصرف نمایند.

این طرح قرار است در تمامی شهرهای کشورمان اجرایی شود.

در همین حال شهردار منطقه ۱۳ تهران از راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون در خودرو برای اولین بار در بوستان جنگلی سرخه حصار خبر داد.

مجتبی شکری گفت: افراد واجد شرایط دریافت واکسن براساس اعلام وزارت بهداشت شامل گروه سنی اعلامی با حضور در درب اول بوستان جنگلی سرخه حصار به سمت محل تزریق واکسن هدایت شده و تزریق واکسن در خودرو انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۱۳ یادآور شد: این طرح از امروز به مدت سه ماه با مشارکت مرکز بهداشت شرق تهران و ناحیه بسیج کمیل اجرایی و شهروندان واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به بوستان جنگلی سرخه حصار در محیطی آرام واکسینه شوند.

گفتنی است واکسیناسیون خودرویی در شهر مشهد نیز در حال اجرا است.

 

ارسال نظر: