X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 07 آبان 1397
تعداد بازدید خبر : 135
تاریخ ثبت : دوشنبه, 07 آبان,1397 | 01:58 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 07 آبان,1397 | 01:58 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 07 آبان,1397 | 01:58 ب.ظ

امام حسین (ع) رسانه ای که خاموش نگشت

  • امام حسین (ع) رسانه ای که خاموش نگشت
محمد علی پیوند

*دکتر محمد علی پیوند


إنَّ الحُسَینَ مِصباحُ الهُدی وسَفینَةُ النَّجاةِ

به بهانه چهلمین روز شهادت سرور شهیدان عالم بشریت و اربعین حسینی حضرت امام حسین (ع)جهان شیعه اوراقی از صفحه‌هات تاریخ را ورق زده و به جهانیان عظمت و بزرگی پیام انسانی را نشان می‌دهد که اشرف مخلوقات بحق بر او نام نهاده شده است .

جهاد عاشورای امام حسین (ع) درماه محرم سال 61 هجری و شهادت آن امام بزرگوار خود پیامی است که بوسیله پیام رسانان عاشورایی به دنیا منعکس گردیده است .
امّا امروز که رسانه بعنوان یک وسیله ارتباطی مهم و با اهمیت و با تکنولوژی های مختلف در دست ما قرار گرفته است چگونه باید آنرا بطور احسنت و با جایگاه رفیع پیام رسان خداوند متعال به بشریت منعکس نمائیم. از محرم سال 61 هجری با توجه به غیبت رسانه های کنونی بنحوی پیام سومین امام شیعیان جهان گوش به گوش و سینه به سینه منتقل شده است .

آیا امروز با وجود این همه رسانه نوشتاری ، شنیداری و دیداری نباید بهترین نوع انتقال پیام صورت پذیرد. اربعین حسینی جلوه ای از بزرگی و عظمت اسلام و شیعه را به نمایش درآورده است . مردم خود هر یک رسانه ای مستقل شده اند و لحظات راثبت و ضبط می نمایند و آنرا در شبکه های اجتماعی به سمع و نظر جهانیان می رسانند. ولی این تنها کافی نیست زیرا وظیفه رسانه ها خود بگونه ای با برنامه ریزی و کاری تخصصی می تواند آن لحظات را با هوشمندی بهتری بنمایش درآورد.

حادثه ای که چند سالی است در اربعین حسینی بوقوع پیوسته اتفاقی است که در دنیای امروز بی نظیر و کم نظیر است لذا رسانه ها باید با وظیفه خود آنرا پررنگ تر و با جلاتر به مردم جهان منعکس نمایند تا این روزهای مهم در تاریخ بشریت ماندگار گردد. هیچ کجای جهان تا امروز با این سیل خروشان انسانی مواجه نبوده و نیست . این مردم که حتی از مذاهب دیگر نیز به آنها می پیوندند پیامی دیپلماتیک برای آحاد نسل بشر دارند « إنَّ الحُسَینَ مِصباحُ الهُدی وسَفینَةُ النَّجاةِ» یعنی تنها راه حسین است که آنان را بخداوند سبحان می رساند و باید بوسیله آن بشریت به صلح و دوستی و بندگی برسد .

همانطوریکه دیده می شود رسانه ها از جای جای جهان به این سیل خروشان پیوسته و برای ثبت وقایع ماندگار خود را آماده کرده و می نمایند. پس واجب است تمامی رسانه های جمهوری اسلامی ایران و کشورعراق کمر همت بسته و بیش از پیش وظیفه رسانه ای خود را در انتقال پیام دیپلماتیک شیعیان جهان رستاخیزی بپا کنند و انتقال این لحظات با شکوه را به مردم جهان نشان دهند و آنها را ازاین واقعه بزرگ تاریخ بشریت مطلع نمایند.

پیام اربعین حسینی صلح و دوستی و پیام امام حسین(ع) مبارزه با ظالمان، استبدادگران و استعمارگران جهان می باشد .


*مدرس علوم ارتباطات اجتماعی

برچسب ها:
ارسال نظر: