X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 14 خرداد 1400
شورای حقوق بشر:
تعداد بازدید خبر : 149
تاریخ ثبت : شنبه, 15 خرداد,1400 | 12:24 ب.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 14 خرداد,1400 | 12:17 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 17 خرداد,1400 | 10:38 ق.ظ

تحریم‌ها عامل نقض حقوق بشر در دوران پاندمی کرونا است

  • تحریم‌ها عامل نقض حقوق بشر در دوران پاندمی کرونا است

نمایندگان سازمان ملل متحد در یک نشست مجازی اعلام کردند که تحریم‌های اقتصادی با قطع دسترسی به فناوری، نظام‌های بهداشت و درمان به روز و کمک‌های بشردوستانه عامل اصلی نقض حقوق بشر بشمار می روند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، همه‌گیری بیماری کرونا علاوه بر تشدید رنج و تألم و نگرانی همگانی باعث تقویت همکاریها در جهت تعیین اهدافی برای گسترش صلح و امنیت جهانی شده است.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، نمایندگان سازمان ملل متحد روز پنج شنبه در جریان یک نشست مجازی اعلام کردند که تحریم‌های اقتصادی فلج کننده به دلیل ممانعت از دسترسی به فناوری ونظام‌های درمانی به روز و همچنین کمک‌های بشردوستانه لازم برای حمایت از زیرساختهای جهانی عامل اصلی نقض حقوق بشر هستند.

در این نشست مجازی که با میزبانی هیأت نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد برگزار شد، به تأثیر تحریم‌ها بر نظام‌های درمانی بین‌المللی به ویژه تأثیر این تدابیر تنبیهی بر برخی کشورهای آسیب دیده از شیوع کرونا پرداخته شد.

بسیاری از کشورها از جمله ایران، چین و روسیه با همراهی یکدیگر از ایالات متحده، انگلیس، اتحادیه اروپا و سایر کشورهای جهان خواستند تا اجرای تحریم‌ها را که نشان می‌دهد بر نظام درمانی ملی کشورهای در حال توسعه تأثیر منفی دارد، پایان دهند.

افزون بر این، اعضای شورای حقوق بشر و هیأت‌های نمایندگی ایران و بلاروس به تأثیر منفی تحریم‌های اقتصادی بر سلامت و بهزیستی زنان، کودکان، معلولان و سایر افرادی که تحت شرایط آسیب پذیر زندگی می‌کنند، اشاره کردند.

ممانعت از دسترسی به کمک‌های بشردوستانه و ملزومات پزشکی با تأثیرگذاری منفی بر حقوق مرتبط با توسعه و دسترسی به بهداشت و همچنین برخورداری از حق تعیین سرنوشت خود ناقض حقوق بشر و سیاست‌هایی است که منشور سازمان ملل و شورای حقوق بشر مدعی ترویج آن هستند.
 

ارسال نظر: