X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 خرداد 1400
الهیان:
تعداد بازدید خبر : 153
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 19 خرداد,1400 | 02:56 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 19 خرداد,1400 | 02:47 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 19 خرداد,1400 | 02:56 ب.ظ

پیروزی ملت فلسطین چهره واقعی رژیم جنایتکار صهیونیستی را بیش از پیش نمایان کرد

  • پیروزی ملت فلسطین چهره واقعی رژیم جنایتکار صهیونیستی را بیش از پیش نمایان کرد

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس ضمن تبریک پیروزی ملت فلسطین در جنگ با رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این پیروزی کام بسیاری از ملت های جهان را شاد کرد و چهره واقعی رژیم جنایتکار صهیونیستی را بیش از پیش نمایان ساخت.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، زهره الهیان رییس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دیدار با خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در تهران و ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی. گفت: دیپلماسی پارلمانی را باید فعال کنیم تا بتوانیم در مجامع بین‌المللی پیگیر حقوق ملت فلسطین باشیم.
 

وی ضمن تبریک پیروزی ملت فلسطین در جنگ با رژیم صهیونیستی افزود: این پیروزی کام بسیاری از ملت های جهان را شاد کرد و چهره واقعی رژیم جنایتکار صهیونیستی را بیش از پیش نمایان ساخت. در نتیجه ۱۲ روز جنگ و مقاومت نیروهای جهادی فلسطین در غزه در حمایت از مردم فلسطین و بیت المقدس و مقابله با تجاوزات و اقدامات و سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی در قبال مسجد الاقصی در نهایت این جنگ با پذیرش آتش بس بدون پیشرفت توسط این رژیم که با شهادت حدود ۲۵۰ فلسطینی در غزه و ۴۶ نفر در کرانه باختری و کشته شدن ۱۴ اسرائیلی تاکنون پایان یافت.
 

رییس کمیته حقوق بشر مجلس توضیح داد: از ۱۲ سال پیش که کمیته حقوق بشر در مجلس شورای اسلامی شکل گرفت ما پیگیر مسائل نقض حقوق بشر بالاخص در فلسطین اشغالی بوده‌ایم و همیشه حامی زنان و کودکان بی دفاع فلسطین هستیم . رهبر انقلاب اسلامی هم همه پرسی را به عنوان مسیری دموکراتیک، منطقی و مترقی برای تعیین نظام سیاسی فلسطین دانسته و بر تعیین حق سرنوشت ملت ها تاکید دارند.
 

ابوشریف: ایران همیشه حامی ملت مظلوم فلسطین بوده است


ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که عملاً همیشه حامی ملت مظلوم فلسطین بوده است. بسیاری از کشورها در ظاهر از مردم فلسطین حمایت می‌کنند اما در عمل قراردادهای تجاری میلیاردی با اسرائیل بسته و روابط عادی با این رژیم جنایتکار دارند.
 

 ‏وی ادامه داد: تصاویر جنایات وحشتناک رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، قدس و کرانه باختری از طریق فضای مجازی به تمام جهان مخابره شد و در خیلی از کشورها حتی درون آمریکا مردم علیه این نسل کشی به پا خواستند. غزه به یک زندان بزرگی تبدیل شده که مردم ساکن آن از ابتدایی ترین حقوق انسانی بی بهره هستند.
 

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: مجامع بین المللی باید در برابر این رفتار غیر انسانی اسرائیلی‌ها واکنش نشان داده و تنها به صدور قطعنامه و بیانیه بسنده نکنند. باید این مسئله به اثبات جهانیان برسد که رژیم صهیونیستی اسرائیل یک رژیم جنایتکار است که ماهیتی نامشروع دارد. آنها به بهانه مبارزه با محور مقاومت و جنبش جهاد اسلامی به غیرنظامیان حمله کرده و زنان و کودکان بی دفاع را به شهادت رساندند.
 

خالد قدومی: جنگ غزه، به خوبی پیروزی روایت فلسطینی بر روایت صهیونیستی را ثابت کرد


نماینده حماس در این دیدار ضمن تاکید بر وجود نشانه‌هایی از تغییر رفتار بین‌المللی در رابطه با منازعه فلسطینی صهیونیستی و افزایش همبستگی جهانی با ملت فلسطین، تاکید کرد که جنگ 11 روزه اخیر در غزه به خوبی پیروزی روایت فلسطینی بر روایت صهیونیستی را به اثبات رساند.
 

خالد قدومی تصریح کرد: در منشور سازمان ملل نیز حق دفاع در برابر نیروهای متجاوز و اشغالگر با هر وسیله ممکن به رسمیت شناخته شده و مورد تاکید قرار گرفته اما تا این لحظه این مورد در رابطه با فلسطین به اجرا درنیامده است. کمیسیون‌های حقوق بشری و نهادهای حقوقی بین‌المللی بارها با ارائه دلایل و اسناد متقن رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایات جنگی و ضدبشری علیه ملت فلسطین متهم کردند که این نشان می‌دهد ما در برابر یک جنایتکار جنگی قرار داریم که لازم است در محافل بین‌المللی بازخواست و مجازات شود.
 

وی در خاتمه تاکید کرد: مشکل ما در اثبات عدالت آرمان خودمان نیست، بلکه مشکل اصلی قطعنامه‌های بین‌المللی است که فاقد قدرت اجرایی هستند یا اینکه آمریکا با حق وتوی خود مانع از اجرای احکام در مورد رژیم صهیونیستی می‌شود.

 

ارسال نظر: