X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 21 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 38
تاریخ ثبت : جمعه, 21 خرداد,1400 | 12:11 ب.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 21 خرداد,1400 | 11:54 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : جمعه, 21 خرداد,1400 | 12:11 ب.ظ

تحصیل بیش از ۵ هزار تبعه خارجی در مدارس قزوین

  • تحصیل بیش از ۵ هزار تبعه خارجی در مدارس قزوین
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: بیش از پنج هزار دانش آموز تبعه خارجی در مدارس قزوین تحصیل می‌کنند که این مساله بیانگر سخاوتمندی ایران در ارایه خدمات به این گروه در تمام حوزه‌ها، به ویژه آموزش و پرورش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، بهمن عشایری در نشست تبیین دستورالعمل ابلاغی به منظور ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: اهمیت آموزش کودکان اتباع و مهاجرین خارجی با توجه به حقوق انسانی و حقوق بشر و منافع ملی و ضرورت نظم ساختاری جامعه، تبیین می‌شود.

به گفته وی، به طور قطع انزوای اجتماعی و حاشیه نشینی در میان نسل‌های جدید اتباع خارجی زیاد است و باید نسبت به پیامدهای این موضوع حساس باشیم.

عشایری افزود: امر آموزش و تعلیم و تربیت به عنوان یکی از ابزارهای اساسی و مهم جامعه پذیری نسل‌های جدید اتباع و مهاجران خارجی است و باید مورد توجه جدی دستگاه های متولی امر قرار گیرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین با اشاره به دلایل تمایل اتباع برای ماندگاری در کشور، بیان کرد: کسب دارایی‌های مادی و دلبستگی‌های غیرمادی از جمله ازدواج با شهروندان ایرانی از دلایل مقاومت اجتماعی و فقدان تمایل به بازگشت اتباع خارجی است.

برچسب ها:
ارسال نظر: