X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 29 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 139
تاریخ ثبت : شنبه, 29 خرداد,1400 | 03:38 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 29 خرداد,1400 | 03:34 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 29 خرداد,1400 | 03:38 ب.ظ

افزایش تعداد آوارگان جهان با وجود پاندمی کرونا

  • افزایش تعداد آوارگان جهان با وجود پاندمی کرونا

تعداد آوارگان جهان با وجود همه گیری کرونا و انسداد مرزها، در سال میلادی گذشته و برای نهمین سال متوالی ۳ میلیون نفر افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل خبر داد که با وجود محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، بسته شدن مرزها و اعمال مقررات منع آمدوشد، جنگ، خشونت، و نقض حقوق بشر موجب شد تا در سال ۲۰۲۰ نزدیک به سه میلیون نفر آواره شوند.
 

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، بنا به اعلام این سازمان، در نهمین سال پیاپی، تعداد افرادی که مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند افزایش یافته و مجموع آوارگان جهان به ۸۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده که این رقم حدود برابر با جمعیت آلمان است.

 

فیلیپو گراندی کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل گفت که درگیری‌ها و پیامدهای تغییرات اقلیمی موجب شده تا در سال ۲۰۲۰ مناطقی مانند موزامبیک، منطقه تیگاری اتیوپی و منطقه ساحل آفریقا تبدیل به کانون‌های جدید پناهجویان و آوارگان درون‌مرزی شده و در مجموع سه میلیون نفر به تعداد پناهجویان جهان اضافه شوند.
 

بر اساس گزارش این نهاد وابسته به سازمان ملل، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار فلسطینی، ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار ونزوئلایی و ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار پناهجوی کشورهای دیگر در خارج از کشورهای خود آواره باشند. ۴۸ میلیون نفر نیز در داخل کشورهای خود آواره بوده و تعداد متقاضیان پناهندگی در سال میلادی گذشته ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافت.

 

ارسال نظر: