X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 02 تیر 1400
تعداد بازدید خبر : 299
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 02 تیر,1400 | 12:01 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 02 تیر,1400 | 11:46 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 02 تیر,1400 | 12:01 ب.ظ

انتقال نسل به نسل فقر در میان سیاهپوستان آمریکا

  • انتقال نسل به نسل فقر در میان سیاهپوستان آمریکا
بیش از یک نفر از هر ۵ آمریکایی سیاه پوست در سومین نسل از فقر به سر می‌برند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، فقر در خانواده‌های سفید پوست در آمریکا معمولا برای چندین نسل ادامه نمی‌یابد. اطلاعات و داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که تنها ۱.۳ درصد از سفیدپوستان در آمریکا سومین نسل از فقر را تجربه می‌کنند.
 

بر اساس گزارش «بروکینگز»، برای مقایسه، بیش از یک نفر از هر ۵ آمریکایی سیاه پوست (۲۱.۳ درصد)، در سومین نسل از فقر به سر می‌برند. این اطلاعات نشان دهنده نخستین تلاش برای تجزیه و تحلیل الگو‌های درآمد در طول ۳ نسل و این یک چالش تجربی است، اما الگوی کلی کاملا واضح است.
 

سیاه پوستان آمریکایی ۱۶ برابر بیشتر از سفیدپوستان در نسل سوم فقر قرار دارند که به عنوان پنجمین گروه با توزیع درآمد پایین در آمریکا تعریف می‌شود. حال این سوال به وجود می‌آید که چرا چنین تفاوت زیادی وجود دارد؟ واضح‌ترین پاسخ این است که نرخ فقر سیاه پوستان از نیم قرن پیش بسیار بالا بوده است.
 

تعداد بسیاری از سیاهپوستان آمریکایی (۵۹ درصد) پدربزرگ و یا مادربزرگی فقیر دارند، در حالی که این آمار برای سفیدپوستان فقط ۹ درصد است. اما این فقط یک مسئله تاریخی نیست؛ حتی در نسل‌های اخیر، احتمال مواجهه با فقر برای سیاه پوستان (به ویژه مردان سیاه پوست) بسیار بیشتر از سفیدپوستان است.
 

همچنین سیاه پوستان بیش از سفیدپوستان با خطر افتادن در سراشیبی اقتصادی روبرو هستند؛ فقر در میان نسل‌های مختلف سیاه پوستان بیشتر به چشم می‌خورد. گفته می‌شود که زمان اوضاع را بهبود می‌بخشد اما اکنون کاملاً واضح است که زمان به تنهایی باعث التیام نابرابری‌ها علیه سیاه پوستان نمی‌شود.
 

شکاف ثروتی میان سیاه پوستان و سفیدپوستان در آمریکا زیاد است و این شکاف در حال افزایش است. سیاه پوستان با درآمد کم، بسیار بیشتر در مناطق فقیر  زندگی می‌کنند که بازتابی از تفکیک عمیق شهر‌های آمریکاست.
 

۶۲ درصد سیاهپوستان آمریکایی که بین سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۰ متولد شده‎اند، در محله‌هایی بزرگ شدند که حداقل یک پنجم ساکنان آن‌ها فقیر بودند، در حالی که این رقم برای سفیدپوستان فقط ۴ درصد سفیدپوستان است.
 

۳۰ سال بعد، اساساً هیچ چیز تغییر نکرده بود؛ دو سوم (۶۶ درصد) سیاه پوستان آمریکایی متولد بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۰ میلادی در چنین محله‌هایی بزرگ شده‎اند، در حالی که این آمار برای سفیدپوستان فقط ۶ درصد است.

 

ارسال نظر: