X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 02 تیر 1400
تعداد بازدید خبر : 149
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 02 تیر,1400 | 04:51 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 02 تیر,1400 | 04:45 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 02 تیر,1400 | 04:51 ب.ظ

سازمان ملل جزئیات شکنجه فعالان بحرینی را فاش کرد

  • سازمان ملل جزئیات شکنجه فعالان بحرینی را فاش کرد

 کارگروه ویژه سازمان ملل جزئیات شکنجه مدافعان حقوق بشر در زندان‌های آل خلیفه را فاش کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، ماری لولور، گزارشگر ویژه درباره وضعیت مدافعان حقوق بشر اعلام کرد: کارگروه ویژه سازمان ملل متحد جزئیات شکنجه سه مدافع حقوق بشر در زندانهای بحرین را فاش کرده است.
 

بر اساس گزارش پایگاه خبری العهد، در بیانیه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در ژنو آمده که گزارش‌ها نشان می‌دهد یکی از این فعالان بحرینی به نام عبد الهادی الخواجة، در یکی از زندان‌های آل خلیفه در بحرین تحت شکنجه‌های شدید قرار دارد و از ناحیه صورت به شدت دچار شکستگی شده و دو فعال دیگر به نام‌های عبد الجلیل السنکیس و ناجی فتیل در سلول های انفرادی از مراقبت‌های اولیه پزشکی نیز محروم هستند. علاوه بر آن مسئولان بحرینی این فعالان را تحت شکنجه‌های غیرانسانی مجبور به اعترافات غیرواقعی می‌کنند.
 

ماری لولور افزود: شرایط این 3 مدافع حقوق بشر در زندانهای بحرین بسیار نگران کننده  است و البته فعالان دیگری همچون عباس العمران و علی عبدالامام به صورت غیر حضوری محاکمه و به 15 سال زندان محکوم شده‌اند.
 

وی تصریح کرد: مجرم شناخته شدن مدافعان حقوق بشر در بحرین آن هم تنها به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز برای دفاع از حقوق دیگران نه تنها تاثیرات مخربی بر زندگی این افراد و خانواده‌های آنها گذاشته بلکه تأثیر وحشتناکی بر فضای مدنی این کشور دارد.
 

یکشنبه گذشته تیم سازمان ملل در گزارشی رژیم آل خلیفه را متهم به اعتراف گیری از زندانیان تحت شکنجه کرد که به دنبال آن محمد رمضان و حسین موسی به قتل یک پلیس در سال 2014 متهم و محکوم به اعدام شدند. این در حالی است که مقامات بحرینی اعتراف گرفتن تحت شکنجه را رد می‌کنند.

 

«شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین نیز اخیرا با صدور بیانیه‌ای مقامات بحرین را مسئول هرگونه خطری که «شیخ عبدالجلیل المقداد» زندانی آزادی بیان در زندان‌ آل خلیفه، در معرض آن قرار بگیرد، دانست.

 

ارسال نظر: