X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 07 تیر 1400
تعداد بازدید خبر : 127
تاریخ ثبت : دوشنبه, 07 تیر,1400 | 09:20 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 07 تیر,1400 | 08:55 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 07 تیر,1400 | 09:20 ق.ظ

آیت الله رئیسی: مدعیان حقوق بشر از زندان‌های ایران بازدید کنند

  • آیت الله رئیسی: مدعیان حقوق بشر از زندان‌های ایران بازدید کنند
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه هرگز اجازه ندادیم مبارزه با فساد سرد شود گفت: هرکسی که ادعای حقوق بشر دارد می‌تواند هر زمان که بخواهد از زندان‌های ایران و وضعیت زندانیان بازدید کند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم از شبکه یک سیما که به مناسبت هفته قوه قضاییه صورت گرفت، با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، اظهار داشت: شناخت شخصیت دکتر بهشتی را به همه خصوصا جوانان توصیه می‌کنم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه آیت الله بهشتی در معماری قوه قضاییه در بعد از انقلاب اسلامی بسیار نقش داشتند، تصریح کرد: ایشان بسیار دغدغه داشت که دستگاه قضایی متناسب با احکام اسلامی شکل بگیرد و بتواند کار قضایی مردم را همراه با عدالت پیش ببرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به توجه به کرامت مردم در دستگاه قضایی، بیان داشت: بخشنامه ها و دستورالعمل هایی در این زمینه صادر و تاکیداتی انجام شده است.

آماری که ما از اعطای مرخصی به زندانیان داریم در ایران بی نظیر است

آیت الله رئیسی در پاسخ به این سئوال که الان فکر می کنید وضعیت زندان های ما به گونه ای هست که آن دعوت خود را یک بار دیگر تکرار کنید که گفتید همه کسانی که حقوق بشر را در رابطه با زندان های ما زیر سوال می برند آزاد هستند که بیایند از همه زندان های ما بازدید کنند مشروط بر اینکه اجازه دهند ما هم از زندان های آن ها بازدید کنیم، گفت: آیا کرونا مخصوص کشور ما بود؟ کرونا در تمام کشورهای دنیا فراگیر شد و در آنجا نیز زندان و زندانی وجود دارد؛ آماری که ما از اعطای مرخصی به زندانیان داریم در ایران بی نظیر است. معتقدیم که با توجه به یک اصل اسلامی و انسانی در حفظ جان زندانیان تلاش شد.

آیت الله رئیسی در ادامه عنوان کرد: این کارها را در هیچ کجای دنیا نداریم. عفوهایی که از محضر مقام معظم رهبری درخواست می شود، ایشان نیز لطف میکنند. این عفوها برای کسانی است که محکوم شده‌اند. زمانیکه می بینیم شخصیت این ها ساخته شده است و می توانند به جامعه برگردند و تشخیص زندان و قاضی نیز این هست، به جامعه بازمی‌گردد و این همان اصلاح مجرمین است که باید اتفاق بیفتد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه اظهار داشت: باز می خواهم تکرار کنم که وضعیتی که امروز در زندان های جمهوری اسلامی وجود دارد قابل این است که مورد بازدید همه مدعیان حقوق بشر در دنیا قرار گیرد تا ببینند که خود آنها در زندان هایشان چگونه با زندانیان برخورد میکنند، وضعیت رفتار ما با زندانیان چگونه است.
 

ارسال نظر: