X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 14 تیر 1400
تعداد بازدید خبر : 88
تاریخ ثبت : دوشنبه, 14 تیر,1400 | 05:05 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 14 تیر,1400 | 04:47 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 14 تیر,1400 | 05:05 ب.ظ

رئیس جدید قوه قضائیه: سازوکار آزادی‌های مشروع را در جامعه گسترش می‌دهیم

  • رئیس جدید قوه قضائیه: سازوکار آزادی‌های مشروع را در جامعه گسترش می‌دهیم

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر گسترش آزادی های مشروع در جامعه گفت: محور قوه قضاییه اجرای سند تحول است و این دوره، دوره تحول و تعالی است و باید همانگونه که انتظار مردم است با وحدت و یکپارچگی همه مسئولان، همکاری سه قوه، نیروهای نظامی و انتظامی قدم‌های بلند و جهشی داشته باشیم.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس جدید قوه قضاییه در آئین تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید قوه قضاییه، اظهار داشت: «گسترش عدل و عدالت در همه ساحت‌ها»، «مبارزه جدی‌تر، قاطع‌تر و بدون تبعیض با فساد در همه عرصه‌ها»، «توسعه فناوری برای خدمت بهتر و ارزان‌تر و در مواردی به صورت رایگان به مردم» و «استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی برای اقدامات پیش رو از جمله برای پیشگیری از وقوع جرم، کاهش ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه، استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای صلح و سازش و امثالهم» را از جمله برنامه های این قوه در دوره جدید مدیریت است.
 

«ایجاد سازوکار گسترش آزادی های مشروع»، «بازنگری در قوانین و مقررات و روش‌ها بین ضابط و قاضی»، «بازنگری در نحوه سرویس‌دهی به مقامات امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی برای ایجاد امنیت»، «ایجاد آرامش به صورت گسترده برای همه اقشار جامعه»، «پیشگیری از نفوذ دشمنان و بدخواهان در لایه‌های مختلف نظام و ادارات»، «جلوگیری از تجسس و تفحص بی‌مورد و ورود به حریم خصوصی در جایی که اسلام، نظام و قانون اساسی اجازه آن را نداده است» و «توجه ویژه به خانواده بزرگ قوه قضاییه» از دیگر محورهایی بود که رئیس جدید قوه قضاییه از اجرای آنها به عنوان برنامه های خود یاد کرد.
 

رئیس قوه قضاییه گسترش آزادی‌های مشروع را نیازمند داشتن یک سازوکار دانست و گفت: امیدواریم از آزادی‌های مشروع بیش از گذشته دفاع کنیم چراکه اگر آزادی‌های مشروع تبلیغ شود و گسترش پیدا کند و قید و بندها از بسیاری از محدودیت ها برداشته شود، خیلی از کارهای خلاف صورت نمی‌گیرد.


آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز در این مراسم نظارت بر کارگزاران نظام را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: نظارت موجب تداوم اعتماد به شایستگان و خدمتگذاران مردم می‌شود که ساز و کارهای آن در قانون دیده شده است.
 

رئیس سابق دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنانش گفت: در بیشتر اوقات کانادا در مجامع بین‌المللی پیشنهاد قطعنامه و تحریم های حقوق بشری علیه ایران را مطرح کرده اما اکنون نظاره گر گزارشاتی از جنایات این کشور علیه بومی‌ها و کشف گورهای جمعی زنان و دختران و کودکان هستیم که جنایت علیه بشریت است و باید درباره آن پاسخگو باشد.
 

آیت الله رئیسی افزود: کرونا یک بیماری جهانی است و مختص کشور ما نبوده اما در همین ایام ببینید که کشورهای دیگر با زندانیان چه برخورد کردند و در ایران چگونه به زندانیان و خانواده‌های آنها توجه شده که البته این نگاه و رفتار مبتنی بر آموخته‌های دین و حقوق بشر اسلامی و قانون اساسی ماست.
 

رئیس سابق دستگاه قضا در پایان سخنانش برای حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در کسوت ریاست قوه قضاییه و اجرای همه جانبه سند تحول قضایی آرزوی موفقیت کرد.

 

ارسال نظر: