X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 26 تیر 1400
تعداد بازدید خبر : 114
تاریخ ثبت : یکشنبه, 27 تیر,1400 | 12:25 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 26 تیر,1400 | 04:19 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 27 تیر,1400 | 12:30 ق.ظ

استفاده ائتلاف سعودی از سلاح‌های ممنوعه علیه مردم بی‌گناه یمن

  • استفاده ائتلاف سعودی از سلاح‌های ممنوعه علیه مردم بی‌گناه یمن
استفاده ائتلاف متجاوز سعودی از سلاح‌های ممنوعه علیه مردم یمن استفاده می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، ائتلاف متجاوز سعودی از سلاح‌های ممنوعه بین المللی ساخت آمریکا و دیگر کشور‌ها بخصوص بمب‌های خوشه‌ای و بمب‌هایی با قدرت تخریبی بالا علیه مردم بی دفاع یمن استفاده می‌کند.

احمد زبیبه خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی به بررسی استفاده متجاوزان آمریکایی و سعودی از بمب‌ها و سلاح‌های ممنوعه در یمن پرداخت و همراه با پخش تصاویری از حفر زمین برای خارج کردن یک بمب بزرگ عمل نکرده از دل زمین گفت: پس از حفاری‌های دو ماهه در عمق بیست متری زمین، یک بمب GBU۲۴ ساخت آمریکا که با لیزر هدایت می‌شود از آنجا بیرون آورده شد. این بمب یکهزار و ۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد. جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی این بمب را روی ساختمان سازمان دفاع مدنی در مجاورت بزرگترین بازار صنعا انداخته بودند. این بمب قدرت تخریبی بسیار زیادی دارد و قادر است تعداد زیادی از انسان‌ها را به کام مرگ بکشد.

علی صفره مدیر اجرایی مرکز خنثی سازی بمب‌ها در صنعا گفت: تعدادی از مناطق مسکونی با این نوع بمب هدف قرار گرفتند که حمله به یکی از مناطق مسکونی در محله سبعین از آن جمله است.

در ادامه گزارش آمده است: بر اساس آمار‌های اولیه‌ای که در صنعا تهیه شده است، ده‌ها هزار بمب خوشه‌ای در نتیجه حملات هوایی ائتلاف سعودی به جای مانده است. ده‌ها تن از شهروندان غیرنظامی به سبب اینگونه بمب‌ها در صنعا، صعده، الجوف و مناطق دیگر جان خود را از دست می‌دهند. این در حالیست که این بمب‌ها آثار بهداشتی مخربی برای انسان‌ها و نسل‌های آینده و همچنین زمین‌های کشاورزی دارد.

حمید الرفیق مشاور حقوقی وزارت حقوق بشر یمن در صنعا گفت: بسیاری از سلاح‌های شیمیایی و فسفری و نیز بمب‌های خوشه‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. ماهیت یازده نوع بمب خوشه‌ای هنوز مشخص نشده است، اما در حملات از بسیاری بمب‌های آمریکایی و برزیلی استفاده شده است. استفاده از این بمب‌ها آثار وخیم زیادی برای مردم یمن دارد.

در ادامه گزارش آمده است: فقدان فشار‌های بین المللی برای متوقف کردن استفاده ائتلاف سعودی از سلاح‌های ممنوعه بین المللی باعث افزایش مشکلات مردم یمن شده و حتی به استفاده از سلاح‌های ممنوعه برای حملات به یمن به سبب فقدان رسیدگی و بازخواست بین المللی، تشویق کرده است.

در پایان گزارش آمده است: استفاده از بمب‌ها و موشک‌های آمریکایی، انگلیسی و اروپایی نشان دهنده دست داشتن این کشور‌ها در جنایاتی است که ائتلاف سعودی علیه یمنی‌ها مرتکب می‌شود و با وجود تلاش‌هایی که برای پاکسازی مناطق یمن از بقایای سلاح‌ها و مواد منفجره مورد استفاده صورت گرفته است، این تلاش‌ها همچنان بسیار اندک است و به کمک بین المللی برای از بین بردن این بمب‌ها نیاز است.

برچسب ها:
ارسال نظر: