X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 مرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 192
تاریخ ثبت : جمعه, 15 مرداد,1400 | 11:41 ق.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 14 مرداد,1400 | 07:40 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : جمعه, 15 مرداد,1400 | 11:41 ق.ظ

آیت الله رئیسی: ما مدافع واقعی حقوق بشر و حقوق انسان هستیم

  • آیت الله رئیسی: ما مدافع واقعی حقوق بشر و حقوق انسان هستیم
رئیس جمهور منتخب مردم ایران گفت: ما مدافع واقعی حقوق بشر و حقوق انسان هستیم و سکوت در برابر ظلم و جنایت و تجاوز به حقوق انسان‌های بی گناه و بی دفاع را قبول نداشته و مردود می‌دانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران گفت: طلوع جمهوری اسلامی در ایران فصل نوینی از آزادی، مشارکت سیاسی و مردم سالاری را در تاریخ کشورمان به ثبت رسانید. قانون اساسی جمهوری اسلامی به عنوان میثاق ملی در اصل ششم همه نهاد‌های حاکمیتی را محصول اراده و رای مردم دانسته است. اینک در چهاردهم مرداد ۱۴۰۰ بار دیگر اراده ملت تجلی پیدا کرد تا این خدمتگزار با آرمان‌های والایی سوگند یاد کند که چهل سال پیش توسط امام بزرگوارمان به ثمر نشست.

رئیس جمهور افزود: مردم برای پیمودن مسیر نورانی انقلاب عزمی راسخ دارند. اراده آن‌ها قرار گرفتن کشور درمسیر عدالت، پیشرفت، آزادی و عزت است. سرنوشت ایران بزرگ به همت امت تاریخ‌ساز و رهبری امام عظیم الشان متحول شد و ملت ایران به واسطه انقلاب اسلامی زنجیر اسارت زورگویان را از دست و پای خود باز کرد و بر سرنوشت خود حاکم شد.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: در برابر شرق و غرب ایستاد تا ثابت کند مردم سالاری دینی شیوه نوین حکمرانی است که می‌توان استقلال و آزادی و دین و دنیا سنت و پیشرفت را در کنار هم به ارمغان بیاورد.

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: خداوند متعال را سپاسگزارم که نعمت خویش را نصیب بنده خود نمود و فرصت بزرگ خدمت به مردم را عطایم کرد، اراده ملت بزرگ ایران در حالی این حماسه بزرگ را آفرید و جلوه‌ای رشک برانگیز از نظام مردم سالاری دینی را در تاریخ معاصر به رخ جهانیان کشید که در اوج دشمنی بدخواهان ملت ایران از تحریم‌های ناجوانمردانه اقتصادی تا جنگ روانی گسترده و دشواری‌های ناشی از شیوع گسترده کرونا قرار داشتیم.

وی با اشاره به اینکه مردم از دولت برگزیده خود می‌خواهند مدافع حقوق انسان‌ها در عالم باشد و به ظلم و بی عدالتی و تبعیض در هیچ کجایی از جهان راضی نشود، اظهار داشت: ما مدافع واقعی حقوق بشر و حقوق انسان هستیم و سکوت در برابر ظلم و جنایت و تجاوز به حقوق انسان‌های بی گناه و بی دفاع را قبول نداشته و مردود می‌دانیم؛ ظلم و جنایت چه در قلب اروپا باشد و چه در آمریکا، چه در آفریقا باشد چه در یمن، چه در سوریه باشد، چه در فلسطین ما در کنار مظلومان خواهیم ماند.

رئیس جمهور افزود: در داخل نیز مردم و جوانان عزیز در این مرز و بوم از ما می‌خواهند که صدای رسای مستضعفان و، ولی نعمتانمان باشیم، مردم می‌خواهند آزادی‌های اجتماعی و فرهنگی آن‌ها مجدانه پیگیری شود، مردم می‌خواهند که به معنای حقیقی کلمه انقلاب اسلامی محقق شود و همه ویژگی‌ها و خصایص انقلاب اسلامی در ساختارها، فرآیند‌ها و همچنان باور‌های دولت مردان مشاهده پذیر باشد.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه دولت مردمی، دولت وفاق ملی است، گفت: در دولت مردمی، جناح‌های سیاسی، دسته بندی‌های قومی و مذهبی و گروهی رنگ می‌بازد و همه مردم دست در دست یکدیگر برای تحقق ایران قوی ذیل پرچم مقدس جمهوری اسلامی هم پیمان می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه وعده‌های دولت مردمی، ان شاءالله وعده صادق است گفت: ما خود را متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌دانیم؛ ایجاد شفافیت حداکثری در اقتصاد، خشکاندن ریشه‌های فساد و رانت خواری، مقاوم سازی اقتصاد در مقابل تکانه ها، مهار تورم و گرانی، تقویت ارزش پول ملی، بازگرداندن ثبات به اقتصاد کشور، حمایت از تولید ملی، تلاش برای خودکفایی در تامین نیاز‌های اساسی مردم، پیشرفت فن‌آورانه و دانش بنیان، مدیریت بهینه معادن و منابع آب، گاز و نفت کشور، توجه به تغییرات اقلیمی و صیانت از محیط زیست را با قدرت دنبال خواهیم کرد.

رئیس جمهور افزود: سیاست فشار و تحریم موجب انصراف ملت ایران از پیگیری حقوق قانونی خود از جمله حق توسعه نخواهد شد، تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو گردد واز هر طرح دیپلماتیک که این هدف را محقق کند حمایت خواهیم کرد.

برچسب ها:
ارسال نظر: