X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 30 مرداد 1400
رئیس جمهور:
تعداد بازدید خبر : 74
تاریخ ثبت : شنبه, 30 مرداد,1400 | 10:04 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 30 مرداد,1400 | 09:55 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 30 مرداد,1400 | 10:07 ق.ظ

اولویت اول ما در دولت جدید مهار کرونا و تسریع واکسیناسیون است

  • اولویت اول ما در دولت جدید مهار کرونا و تسریع واکسیناسیون است
رئیس جمهور گفت: اولویت اول ما در دولت مهار کرونا و ارتقا وضعیت بهداشتی و تسریع در واکسیناسیون است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر،آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در صحن مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: فرصت خدمت کوتاه و رنج‌ها و مشکلات مردم بسیار است و این بار امانت الهی جز با عزم و اراده پولادین به سر منزل مقصود نخواهد رسید و تحول‌خواهی جز با تکیه به شعارهای انقلاب و رکن رکین ولایت فقیه انجام نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: سند تحول دولت مردمی چارچوب برنامه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم است. تمامی برنامه‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که موجب عدالت و پیشرفت شود. عدالت محوری در شایسته سالاری و شکستن باندهای بسته قدرت است.

وی با بیان اینکه ما یک برنامه فوری با محوریت مشکلات کشور تدوین کرده‌ایم و یک برنامه میان مدت نیز تدوین خواهد شد، افزود: اولویت اول ما در دولت مهار کرونا و ارتقای وضعیت بهداشتی در کشور و تسریع در واکسیناسیون عمومی، اجرای پروتکل‌های بهداشتی و ارتقاء سطح درمان است و اولویت بعدی مساله اقتصاد، ثبات اقتصادی، بهبود شاخص‌های کلان، و در یک کلمه تقویت معیشت مردم و رفع مشکلات معیشتی و تقویت فضای کسب و کار است.

رئیس جمهور با بیان اینکه وضعیت فعلی نتیجه گره زدن اقتصاد به خواست دیگران، شرطی کردن اقتصاد و مشکلاتی بوده که کشور با آن مواجه بوده است، گفت: امروز با مشکلاتی از جمله تورم بالای ۴۴ درصد اعلامی مرکز آمار، یا بیش از ۵۵ درصدی بانک مرکزی، افت شدید ارزش پول ملی، کسری قابل توجه بودجه، کاهش قدرت خرید مردم و خانوارها، سختی معیشت مردم ، رشد بالای نقدینگی و حجم بالای بدهی دولت مواجه هستیم.

رییسی با بیان اینکه حل مسائل و مشکلات موجود به حول و قوه الهی امکان پذیر است، اظهارداشت: حل مشکلات اولا نیاز به برنامه دارد و ثانیا نیازمند نیروی کارآمدی است که در جای جای کشور بتواند تحول آفرین باشد و شرط سوم پیگیری و نظارت علی‌الدوام برای اجرای برنامه‌ها و تحقق تحول در کشور است. اگر این سه شرط باشد حتما بر این مشکلات فائق خواهیم آمد. دولت با کمک مجلس می‌تواند بر همه مشکلات فائق بیاید.

برچسب ها:
ارسال نظر: