X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 07 شهریور 1400
تعداد بازدید خبر : 133
تاریخ ثبت : یکشنبه, 07 شهریور,1400 | 11:46 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 07 شهریور,1400 | 11:40 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 07 شهریور,1400 | 11:49 ق.ظ

سازمان ملل: ۱۵ میلیون یمنی آب آشامیدنی ندارند

  • سازمان ملل: ۱۵ میلیون یمنی آب آشامیدنی ندارند
سازمان ملل گزارش داد حدود نیمی از مردم یمن به دلیل درگیری‌های پیاپی در این کشور از هقت سال قبل، به آب آشامیدنی و خدمات ضروری مثل فاضلاب دسترسی ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، هیات سازمان بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل در یمن، در تویتتی نوشت: یمن با بدترین بحران انسانی جهان مواجه است و نزدیک به ۱۵.۴ میلیون تن در این کشور به آب آشامیدنی و خدمات فاضلاب دسترسی ندارند.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این هیات در ادامه افزوده است سال گذشته در یمن به ۲.۱ میلیون تن خدماتی چون آب آشامیدنی، فاضلاب و بهداشت ارائه کرد.

این در حالیست که مردم یمن از حدود هفت سال قبل با درگیری‌های شدیدی میان نیروهای جنبش مردمی انصارالله و نیروهای دولت مستعفی یمن که تحت حمایت ائتلاف عربی به رهبری عربستان است، مواجه هستند.

درگیری‌ها در یمن تاکنون جان ۲۳۳ هزار تن را در این کشور گرفته و باعث شده ۸۰ درصد ساکنان این کشور یعنی حدود ۳۰ میلیون یمنی برای رفع نیازهای اصلی خود به کمک‌ها وابسته شوند، علاوه بر این زیرساخت‌های زیادی در یمن تخریب شدند و به دلیل نبود امکانات بهداشتی و درمانی بیماری‌های واگیردار شیوع پیدا کرده‌اند.
ارسال نظر: