X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 شهریور 1400
تعداد بازدید خبر : 70
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 10 شهریور,1400 | 12:46 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 10 شهریور,1400 | 12:19 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 10 شهریور,1400 | 12:54 ب.ظ

واردات ۵۰ میلیون دُز واکسن کرونا تا پایان مهرماه

  • واردات ۵۰ میلیون دُز واکسن کرونا تا پایان مهرماه
وزیر بهداشت با اشاره به واردات ۴۰ تا ۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان مهرماه از برنامه‌ریزی برای اتمام واکسیناسیون کرونا در دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، بهرام عین‌اللهی، در گفت‌وگویی تلویزیونی با بیان اینکه قراردادها بسته و واریز پول برای واردات واکسن کرونا انجام شده است، اظهار داشت: تا پایان مهرماه قرار است حدود 40 تا 50 میلیون دوز واکسن کرونا را وارد کنیم و اگر بتوانیم که 70 درصد مردم خود را واکسینه کنیم ایمنی نسبی در کشور ایجاد می‌شود.

وی افزود: برنامه ما این است که دهه فجر پایان واکسیناسیون کرونا باشد و البته این مسئله محدود به وزارت بهداشت نیست و رئیس جمهور و سایر نهادها پیگیر واردات واکسن کرونا هستند.

وزیر بهداشت ادامه داد: فکر می‌کنم مردم از حرف زدن خسته شده‌اند و دوست دارند در عمل این وعده‌ها را ببینند. ما به همکاری مردم برای واکسیناسیون کرونا نیاز داریم. بزرگترین راه حل برای جلوگیری از گسترش کرونا، واکسیناسیون است. اولویت دولت سیزدهم مسئله کرونا و واکسیناسیون است و همه در دولت هم‌صدا هستند.

وی درباره ظرفیت تولید داخلی واکسن کرونا نیز تصریح کرد: اکنون حدود 10 تا 12 میلیون ظرفیت تولید واکسن داخلی در یک ماه در یک شرکت واکسن‌سازی است. واکسن انستیتو پاستور، واکسن انستیتو رازی و واکسن سیناژن در مراحل پایانی هستند که تقریباً جمع این‌ها حدود 5 میلیون دوز می‌شود ولی نیاز به واردات داریم. نظر شخصی من این است که درست است که واکسن‌های ایرانی با تأخیر مواجهند اما برای ماه‌های آتی به ما اطمینان خاطر می‌دهند زیرا بعداً هم به واکسن نیاز داریم. بیماری کرونا پایدار است و ما به دوز سوم هم نیاز داریم و اکنون برای افراد شاغل در مراکز درمانی دوز یادآور لازم است.

وزیر بهداشت درباره موضوع دارو نیز بیان داشت: 92 درصد داروهای مورد نیاز در کشور تولید می‌شود و برای تأمین هشت درصد نیاز به واردات داریم. طرح ژنریک یکی از کارهای خوب اوایل انقلاب بود. استفاده از سامانه تی‌تک و ثبت شناسه داروها اقدام خوب دیگر است که متأسفانه مراکز درمانی در این امر سهل‌انگاری می‌کنند. با ثبت دارو به راحتی مبدأ و مقصد دارو مشخص می‌شود.
برچسب ها:
ارسال نظر: