X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 18 شهریور 1400
تعداد بازدید خبر : 11845
تاریخ ثبت : جمعه, 19 شهریور,1400 | 12:53 ب.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 18 شهریور,1400 | 12:44 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : جمعه, 19 شهریور,1400 | 12:55 ب.ظ

درمان رایگان اتباع افغان در بیمارستان یاس تهران

  • درمان رایگان اتباع افغان در بیمارستان یاس تهران
چند تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درمان خیرخواهانه اتباع افغانستانی را در کلینیک یاس کلید زدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، این روزها با توجه به بحران جنگ در کشور افغانستان و بحران ویروس منحوس کرونا در ایران هنوز هم خدمتگزارانی هستند که جدای از تمام این مشکلات دست یاری و همدلی را به سوی درماندگان دراز می کنند.

مشکلات مهاجرین افغانستانی در ایران و نداشتن توان مالی برای پرداخت هزینه های بیمارستانی، پزشکان خیر ایرانی را برآن داشتند تا بنا بر باور قلبی و خدمت رسانی به قشر مهاجر خدمات پزشکی رایگان به این عزیزان ارائه دهند.

یکی از مشکلات بهداشتی و درمانی متعددی که اتباع افغانستانی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند محرومیت از پوشش بیمه برای خدمات بهداشت و درمان است که این قشر از افراد جامعه را با دشواری‌های مضاعفی در حل مسائل سلامت خود مواجه می‌کند.

پزشکان خیر با ارائه ویزیت رایگان و صرف نظر کردن از هزینه عمل در مجتمع بیمارستانی یاس تهران گامی در جهت رفع مسائل مرتبط به اتباع افغانستان در ایران برداشتند.

مقدم، عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: با شرایطی که فراهم شده دیگر نیاز نیست تا اتباع افغانستانی هزینه ای برای درمان بپردازند.

طبق گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،وی در این زمینه گفت: این اولین پایگاهی است که برای اتباع افغانستانی راه اندازی شده و بازخورد مناسبی بین پزشکان کشور داشته و تاکنون چندین مطب پزشکی در سطح استان تهران آماده ارائه خدمات رایگان برای اتباع افغانستانی شده اند.

مقدم افزود: مشکل پوشش درمانی اتباع افغانستانی در ایران با راه اندازی یک درمانگاه و بیمارستان حل نمی شود بلکه مشکل باید بنیادی و ریشه ای حل شود و آن هم بحث بیمه برای مهاجرین است.

در مجتمع بیمارستانی یاس تهران روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هر هفته خدمات رایگان برای اتباع افغانستانی بدون مدرک و اتباعی که کارت آمایش یا پاسپورت داشته باشند ارائه می شود.

جعفریه رئیس مجتمع بیمارستانی یاس با اشاره به بخش های مختلف کلینیک درمانی این مجتمع بیان کرد: در حال حاضر در بخش های عفونی، جراحی مغز و اعصاب، جراحی کلیه و مجاری ادراری و طب ورزشی، خدمات درمانی به مهاجرین افغانستانی ارائه می شود.

وی افزود: این درمانگاه توسط نخبگان و متخصصان ایرانی عضو هئیت علمی علوم پزشکی تهران اداره می شود.

رستمی، متخصص جراحی مغز و اعصاب گفت: تمام خدمات در این کلینیک به طور رایگان ارائه می شود و نیازی به پرداخت هزینه نیست.

وی افزود: روزانه بین ۴ تا ۵ نفر مراجعه کننده در بخش جراحی مغز و اعصاب داریم که هزینه ای بابت خدمات کلینیک از آن ها اخذ نمی شود.

مراجعه کنندگانی هم که از مقاطع مختلف تهران به این مرکز مراجعه کرده بودند از خدمات ارائه شده ابراز رضایت کرده و خواستار افزایش چنین مراکزی در سطح کشور شدند.

این کلینیک درمانی از ابتدای شهریور ماه سال جاری در مجتمع بیمارستانی یاس تهران شروع به کار کرده و آماده ارائه انواع خدمات درمانی به اتباع افغانستانی است.

برچسب ها:
ارسال نظر: