اتحادیه مادران انگلیس در تلاش است تا با تغییر قوانین پیگرد شرکتهای خصوصی، جلوی شرکتهایی را که کودکان را آماج تبلیغات جنسی سودجویانه خود قرار میدهند، بگیرد.
به گزارش سرویس بینالملل شبکه ایران، روزنامه دیلیتلگراف در گزارشی نوشت: روزنامه ساندیتلگراف از فعالیت یک کمیسیون دولتی خبر داده که ریاست آن بر عهده "رگ بیلی"، رییس اتحادیه مادران و وظیفه آن بازبینی قوانین پیگرد شرکتهای خصوصی است و با محصولات خود، کودکان نابالغ را وارد دنیای ارتباطات جنسی میکنند.
بنابراین گزارش، کمیسیون تحت امر بیلی در حال بررسی فشارهای تبلیغاتی بر اذهان کودکان انگلیسی است که آنها را خیلی زود در ورطه مسایل جنسی نظیر لباسها و کفشهایی که با این هدف برای کودکان تولید میشوند، میاندازد.
بر اساس قوانین جدید، والدین انگلیسی خواهند توانست علیه محصولاتی که به کودکان آنها آسیب وارد میکند، اقدام قانونی انجام دهند. دولت انگلیس هم اعلام کرده که از تصویب این قانون حمایت خواهد کرد.
در انگلستان، کالاهایی که کودکان را با هدف سودجویی با مسائل جنسی ناهمگون با سن و سال آنها آشنا میسازد، سر و صدای زیادی بر پا کرده است و مردم انگلیس نسبت به این موضوع به شدت اعتراض کردهاند. کار به حدی بالا گرفته است که دیوید کامرون، نخستوزیر انگلیس نیز به این موضوعات اعتراض کرده و با والدین انگلیسی همدردی کرده است.
این گزارش تصریح کرد: کودکان در بریتانیا پیش از آنکه راه رفتن را بیاموزند، آماج تبلیغات جنسی قرار میگیرند و دختران باید همچون زنان لباس پوشیده و نگران شکل و قیافه و آرایش خود باشند!
اتحادیه مادران انگلیس که نهادی وابسته به کلیسا با 130 سال سابقه است، خواستار آن شده تا در سیستم مالیاتی انگلیس هم ازدواج به رسمیت شناخته شده و کمک مالی بیشتری به زوجهایی شود که رسما ازدواج کردهاند.
تبلیغات غیرمسئولانه از جمله فسادهای اخلاقی حاکم بر غرب است که تمامی کشورهای غربی با آن دست به گریبانند. با این حال بسیاری از مردم کشورهای غربی با احساس نگرانی نسبت به این مسایل سعی دارند با اعمال فشار بر دولتهای خود تا حد امکان جلوی این تبلیغات را بگیرند. تلاش اتحادیه ماردان انگلیس را باید در این مسیر ارزیابی کرد.